سلامت نیوز :نتایج یك آزمایش جدید نشان داده است كه فلز مس می‌تواند 97 درصد از باكتری‌ها را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها نابود كند.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج اولیه یك آزمایش بالینی در چندین بیمارستان مختلف آمریكایی، سطوح مسی ضد میكروبی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) می‌توانند 97 درصد از باكتری‌هایی را كه عامل بروز عفونت‌های بیمارستانی هستند را از بین ببرند. این بررسی‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد كه با روش فوق خطر ابتلا به عفونت 40 درصد كاهش پیدا می‌كند.

نتایج این بررسی در اولین كنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت در زمینه پیشگیری و كنترل عفونت در ژنو ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یافته جدید در واقع تاییدی بر مطالعات قبلی است كه حدود چهار سال پیش توسط گروهی از متخصصان در سه بیمارستان آمریكایی انجام گرفته بود. درآن مطالعات نیز تایید شده بود كه اگر سطوح بیمارستانی كه خیلی بیشتر در معرض تماس و آلودگی هستند با فلز مس ضدمیكروبی پوشیده شوند می‌توان رشد باكتری‌ها را كنترل كرد و در نتیجه نرخ بروز عفونت را كاهش داد.

آمارها نشان می‌دهد كه عفونت‌های بیمارستانی پس از بیماری قلبی، سكته مغزی و سرطان، چهارمین عامل مرگ ومیر در آمریكا است.

طبق محاسبات مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا تقریبا از هر 20 نفری كه در بیمارستانهای آمریكا بستری می‌شوند، یك بیمار به این عفونت مبتلا می‌شود و در نتیجه سالانه 100هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به عفونت‌های بیمارستان از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha