سلامت نیوز : دبیر چهارمین سمینار انجمن استروك، بسته‌شدن وریدهای مغزی را یكی از علل استروك دانست و گفت: بیشتر زنان در سنین باروری به علت حاملگی‌ یا مصرف هورمون دچار این بیماری می‌شوند.

به گزارش فارس مژده قوایی از برگزاری چهارمین سمینار انجمن استروك در تاریخ‌های 16 و 17 تیر در تالار امام(ره) مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) داد.

دبیر چهارمین سمینار انجمن استروك افزود: در این سمینار بیشتر در خصوص بسته شدن وریدهای مغزی تمركز خواهیم داشت.

وی بسته‌شدن وریدهای مغزی را یكی از علل استروك دانست و اضافه كرد: بیشتر زنان در سنین باروری به علت حاملگی‌ یا مصرف هورمون دچار این بیماری می‌شوند.

دبیر انجمن استروك گفت: گروه دوم در معرض خطر بسته شدن وریدهای مغزی، افراد دچار عفونت‌های گوش و بینی همچنین بیماران روماتولوژی و بیماران با اختلالات در انعقاد خون به صورت اكتسابی یا ارثی هستند.

قوایی بیان كرد: در این بیماری تصویربرداری خصوصاً ام‌.ار.آی و آنژیوگرافی گروه مغزی نقش بسزایی در تشخیص زودرس و درمان به‌موقع دارد؛ با توجه به اینكه اكثر مراكز پزشكی ما مجهز به تكنیك‌های تصویربرداری هستند، این مهم تأثیر فراوانی در كنترل این بیماری دارد.

استروك اختلال عصبی حادی است كه به وضعیت غیر طبیعی در گردش خون مغزی منجر می‌شود و همراه با علائم و نشانه‌هایی است كه به محل درگیری بستگی دارد. از واژه حمله مغزی عروقی cerebrorascalor accident یا CVA به جای استروك استفاده شده است كه به وضعیت عروقی مغزی در هنگام ضایعات ایسمكمیك و هموراژیك دلالت می‌كند.

از لحاظ بالینی استروك همراه با انواع نقص‌ها شامل تغییراتی در سطح هوشیاری، اختلالات جسمی، حركتی، شناختی، دركی و عملكرد زبانی است. برای اثبات وجود استروك، اختلالات عصبی موضعی باید حداقل به مدت 24 ساعت باقی بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha