سلامت نیوز : رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: به رغم تورم و افزایش هزینه‌ها، تعرفه خدمات رادیولوژی در سال 90 هیچ افزایشی نداشته و این مسئله نگرانی جدی رادیولوژیست‌ها را سبب شده و حتی احتمال تعطیلی این مراكز را افزایش داده است

عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با فارس؛ درباره تعرفه‌های اعلام‌شده رادیولوژی اظهار داشت: وقتی دولت تعرفه خدمات رادیولوژی، آزمایشگاه های طبی و پزشكی هسته‌ای را صفر درصد رشد داده است واقعاً چه می‌توان گفت.

وی افزود: باید پرسید آیا افزایش صفر درصدی تعرفه‌های رادیولوژی در سال جاری با افزایش تورم همخوانی دارد. آیا پول آب، برق، گاز، حقوق پرسنل و دلار و یورو كه خرید تجهیزات آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌‌ها به آنها وابسته است صفر درصد افزایش یافته كه رشد تعرفه رادیولوژی صفر درصد باشد و در نهایت آیا بیمه‌ها طلب ما را به موقع می‌دهند.

صداقت تصریح كرد: تصمیم دولت در زمینه تعرفه‌های رادیولوژی100درصد غیرمنطقی است و هیچ منطقی پشت آن نیست/ این در حالی است كه نمایندگان سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت مصوبه شورای عالی بیمه را امضا نكردند كه این نشان می‌دهد شورای عالی بیمه حتی به نظرات كارشناسان وزارت بهداشت توجهی نداشته است لذا چه توقعی می‌توان داشت.

وی اضافه كرد: در سال 90 از هم گسیختگی تعرفه‌ای خواهیم داشت، عده‌ای كه زورشان می‌رسد پول بیشتری می‌گیرند و آنهایی كه مجبورند و با بیمه قرارداد دارند زیان می‌بینند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان كرد: در طول یك سال و نیم گذشته 60 مركز رادیولوژی اعلام تعطیلی كردند كه حتماً امسال تعداد آنها با ادامه روند كنونی بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha