اگر نتوانیم و بلد نباشید که شرایط را کنترل و مدیریت کنیم، استرس‌های روزمره این پتانسیل را دارند که به یک بیماری جدی تبدیل شده و روی بدن اثرات مخربی به جا بگذارند. بنابراین بهترین کار این است که با تغییر سبک زندگی‌مان شروع کنیم. خوشبختانه آب‌میوه‌های طبیعی خوشمزه‌ای نیز وجود دارند که منبع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و بدن را به آرامش می‌رسانند...

آب‌میوه‌های طبیعی در خدمت کاهش استرس

سلامت نیوز: اگر نتوانیم و بلد نباشید که شرایط را کنترل و مدیریت کنیم، استرس‌های روزمره این پتانسیل را دارند که به یک بیماری جدی تبدیل شده و روی بدن اثرات مخربی به جا بگذارند. بنابراین بهترین کار این است که با تغییر سبک زندگی‌مان شروع کنیم. خوشبختانه آب‌میوه‌های طبیعی خوشمزه‌ای نیز وجود دارند که منبع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و بدن را به آرامش می‌رسانند...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، استرس یک واقعیت جداناپذیر از زندگی است. متأسفانه این روزها بیماری کرونا و حواشی آن نیز اوضاع را بدتر کرده و استرس بدی را به جانمان انداخته است. در واقع مشغله و گرفتاری‌های ناشی از کار و مسائل خانوادگی و درس و غیره هر فردی را دچار استرس می‌کند. البته استرس روی هر فردی به شیوه‌ای متفاوت تأثیر می‌گذارد و حتی محققان معتقدند که بین خانم‌ها و آقایان در این زمینه تفاوت‌هایی وجود دارد. به‌عنوان مثال خانم‌ها بیشتر در مقابل شرایط استرس‌زا حساس و آسیب‌پذیر هستند. اما در عین حال بهتر از آقایان واکنش نشان داده و وضعیت را مدیریت می‌کنند. این توانمندی نیز به میزان استروژن بالا در بدن آن‌ها و همچنین قدرت خانم‌ها در برقرار ارتباط شفاهی و مطرح کردن احساسات و عواطفشان مربوط می‌شود. هر چه که هست اگر نتوانیم و بلد نباشید که شرایط را کنترل و مدیریت کنیم، استرس‌های روزمره این پتانسیل را دارند که به یک بیماری جدی تبدیل شده و روی بدن اثرات مخربی به جا بگذارند. بنابراین بهترین کار این است که با تغییر سبک زندگی‌مان شروع کنیم. خوشبختانه آب‌میوه‌های طبیعی خوشمزه‌ای نیز وجود دارند که منبع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و بدن را به آرامش می‌رسانند. در این مطلب شما را با این آبمیوه‌های خوشمزه بیشتر آشنا می‌کنیم.

تغذیه درست برای از بین بردن استرس
مواد غذایی زیادی وجود دارند که به لطف خواصشان می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند و بدن را از شر سمومی که استرس عامل آن است خلاص کنند. یادتان باشد مواد غذایی حاوی ویتامین‌های A C، E از ویتامین‌های خوب برای کاهش استرس و آرامش بدن هستند. این ویتامین‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و زمانی که آن‌ها را به صورت ناشتا میل کنید برای کاهش استرس و مراقبت از سلول‌های بدن فوق‌العاده عمل می‌کنند. حتماً می‌دانید که مواد غذایی مفیدی مانند هویج، طالبی، شلغم، توت‌فرنگی، پرتقال، لیموترش، کلم بروکسل، اسفناج، بروکلی، فلفل، گوجه فرنگی سرشار از این ویتامین‌ها بوده و برای بدن از هر نظر مفید هستند.
بهتر است در این میان منیزیم، پتاسیم و کلسیم را از یاد نبرید. این مواد معدنی در مقابل هورمون‌هایی که در واکنش به استرس ترشح می‌شوند وارد عمل شده و آن‌ها را کنترل می‌کنند. علاوه براین، این مواد معدنی آرامش‌بخش بوده و ضربان قلب را تنظیم می‌کنند. یادتان باشد که میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل حاوی پتاسیم هستند. منیزیم نیز در میوه‌های خشک، غلات، دانه‌ها و سبزیجات وجود دارند. اما توجه داشته باشید که این ماده معدنی در حین پخت‌وپز سبزیجات از بین می‌رود.

نوشیدنی‌های ضداسترس

اسموتی چغندر و گوجه فرنگی
آب چغندر
خوشبختانه فصل چغندر در راه است و چند ماه دیگر به وفور یافت می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای از بین بردن استرس و حتی افسردگی فصلی از این ماده غذایی غافل نشوید.
مواد لازم:
کلم قرمز 3 برگ
گوجه فرنگی 1 عدد
چغندر نصف یک عدد
روش تهیه و استفاده:
سبزیجات را به‌خوبی بشویید. آن‌ها را خرد کرده و داخل مخلوط‌کن بریزید تا کاملاً میکس شوند. یک نوشیدنی خوش‌رنگ و خوش‌طعم حاصل می‌شود که برای مصرف عصرها بسیار مناسب است.

نوشیدنی سیب و تمشک
مواد لازم:
سیب 2 عدد
تمشک 7 عدد
برگ نعنا چند پر برای خوش‌طعمی
روش تهیه و استفاده:
مواد اشاره شده را به‌خوبی بشویید و داخل مخلوط‌کن بریزید تا یک نوشیدنی یک دست با رنگ قرمز-صورتی حاصل شود. اگر مشاهده کردید که نوشیدنی‌تان خیلی غلیظ شده است مقدار اندکی آب به آن اضافه کنید. بعد از آماده شدن این نوشیدنی خیلی زود آن را مصرف کنید. این نوشیدنی برای صبحانه یا شام فوق‌العاده است.

آب سبزیجات
مواد لازم:
گوجه فرنگی 1 عدد
جعفری چند برگ
اسفناج 5 برگ
کاهو 5 برگ
کرفس نصف یک شاخه
روش تهیه و استفاده:
فراموش نکنید که سبزیجات را به‌خوبی شستشو دهید. سپس تمام سبزیجات اشاره شده را به‌خوبی میکس کنید تا یک نوشیدنی کاملاً یکدست حاصل شود. سپس می‌توانید این نوشیدنی را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و قبل از دو وعده غذایی اصلی میل کنید. این نوشیدنی تمام فشارهای عصبی وارده را آزاد کرده و مواد مغذی بسیار خوبی وارد بدن می‌کند.

نوشیدنی توت فرنگی و موز
مواد لازم:
توت فرنگی 8 عدد
گلابی سبز 1 عدد
موز رسیده 1 عدد
مخمر آب جو 1 قاشق
روش تهیه و استفاده
این نوشیدنی نیز بسیار خوشمزه و در عین حال بسیار مفید است. در واقع این نوشیدنی منبع آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و همچنین مدر و آرامش‌بخش فوق‌العاده‌ای است. توت فرنگی باعث افزایش میزان اندورفین موجود این نوشیدنی می‌شود. کافی است مواد ذکر شده را بشویید و در مخلوط کن بریزید و به خوبی میکس کنید. این نوشیدنی برای صبحانه بسیار عالی است. توصیه می‌شود دو یا سه روز در هفته از این نوشیدنی استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha