سلامت نیوز : افرادی كه به نوعی اختلال ژنتیكی موسوم به سندرم «پرادر ـ ویلی» مبتلا هستند معمولا در تمام طول عمر خود اشتهای سیری‌ ناپذیری دارند كه اغلب گریزی از آن نیست.

به گزارش ایسنا، در یك مطالعه جدید پزشكان با انجام آزمایشاتی روی نوعی دارو دیافت دریافتند كه این دارو می‌تواند نتایج امیدبخشی برای كنترل سندرم فوق داشته باشد.


لزلی كامبل، استاد انستیتوگاروان دراین مطالعات خاطرنشان كرد: سندرم پرادر ـ ویلی مشكلات بسیاری برای مبتلایان بوجود می‌آورد كه مثل هر بیماری دیگری عواقب آن دامن خانواده را نیز می‌گیرد و تاثیر نامطلوبی نیز روی هزینه‌های اجتماعی دارد.

طبق آمار پزشكی تقریبا از هر 25 هزار نوزادی كه متولد می‌شود یك نوزاد به این سندرم مبتلا است. مبتلایان به این سندرم در تمام طول عمر خود دچار ولع شدیدی برای خوردن می‌شوند و مدام اشتهای سیری‌ناپذیری دارند.


به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، تمام این بیماران در دوران بلوغ به شدت چاق می‌شوند و بیماری‌های قلبی و عروقی گریبان آنها را می‌گیرد و اغلب آنها میانگین طول عمرشان 35 سال است.

در این آزمایشات متخصصان تاثیر مصرف نوعی داروی دیابت موسوم به اگزنایتد را روی گروهی از زنان مبتلا به سندرم «پراد ـ ویلی» بررسی كرده و دریافتند كه پس از مصرف این دارو در تعداد قابل توجهی از بیماران احساس سیری به وجود آمد. این شركت‌كنندگان داروی فوق را پیش از غذا مصرف كردند در مقابل بیمارانی كه دارونما استفاده كرده بودند، نتوانستند احساس سیری را به اندازه گروه اول تجربه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha