پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 298928

داغ شدن کف پا ممکن است دلایل زیادی از جمله کمبود مواد مغذی، ناراحتی کلیوی، دیابت و ... باشد.

داغی کف پا، زنگ هشدار چند بیماری

سلامت نیوز:داغ شدن کف پا ممکن است دلایل زیادی از جمله کمبود مواد مغذی، ناراحتی کلیوی، دیابت و ... باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که در شب به هنگام خوابیدن در قسمت کف پایتان احساس گرما و داغی شدیدی داشته باشید. اگر به صورت مکرر دچار این حالت نمی‌شوید جای نگرانی وجود ندارد، اما برخی از افراد علاوه بر داغی مکرر در کف پا احساس مور مور شدن می‌کنند، این علائم می‌تواند زنگ هشداری برای بروز یک بیماری باشد.


چربی خون
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت به مصرف غذا‌های چرب و فست فودی دارید و حتی در مصرف این دسته از غذا‌های چرب زیاده رویی می‌کنید، احتمال بروز بیماری چربی خون در شما افزایش می‌یابد. یکی از علائم بروز این بیماری در شما داغ شدن همراه با مور مور شدن و سوزن سوزن شدن پاهایتان است.


ابتلا به دیابت
داغی کف پا یکی از هزاران علائمی است که به شما خبر ابتلا به دیابت را می‌دهد. همچنین ممکن است داغی کف پای شما با عرق کف دست نیز همراه باشد. پس داغی کف پا را باید جدی گرفت.


بیماری مزمن کلیوی
یکی از وظایف اصلی کلیه، تصفیه و پاک سازی بدن و جلوگیری از تجمع انواع آلودگی‌ها در بدن است اما زمانی که کلیه به هر دلیلی از کار بیفتد و دیگر نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد، این مواد زائد و اضافی در بدن که به دلیل کم کاری کلیه در بدن باقی مانده است به سمت دیگر قسمت‌های بدن حرکت می‌کند و بر اثر سوختن این مواد زائد در دیگر قسمت‌های بدن شما در کف پاهایتان احساس داغی دارید.

کم کاری تیروئید
یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سبب بروز داغی کف پا ‌شود کم کاری تیروئید است. زمانی که شما دچار کم کاری تیروئید می‌شوید سوخت و ساز بدنتان نیز کاهش می‌یابد پس در نتیجه با تجمع انواع مواد در بدنتان روبه رو می‌شوید که می‌تواند سبب بروز داغی در کف پایتان شود.


کمبود ویتامین‌ها
در بین انواع ویتامین ها، افراد زیادی از کمبود ویتامین B رنج می‌برند. ویتامین B از جمله ویتامین‌های لازم و ضروری بدن است که کمبود این ویتامین می‌تواند سبب بروز انواع بیماری در شما شود. زمانی که شما با کمبود این ویتامین رو به رو می‌شوید در سیستم عصبی اختلالاتی ایجاد می‌شود که سبب می‌شود تا شما احساس سوزن سوزن شدن  در پا و داغی کف پایتان رو به رو شوید.
 لازم است با بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید تا بعد از انجام آزمایشات و معالجه پزشک به علت اصلی این عارضه پی ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha