پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 298934

یكی از سوالات متداول در زمینه جراحی چاقی این است كه عمل جراحی اسلیو بهتر است یا بایپس؟اسلیو، نوعی جراحی برای كوچك‌ كردن حجم معده شخص است تا دیگر نتواند زیاد غذا بخورد. یا این‌كه مسیر جذب مواد غذایی در معده به‌شدت كاهش پیدا می‌كند تا جایی که هرچیزی بخورد، جذب نشود.

جراحی اسلیو بهتر است یا بایپس؟

سلامت نیوز:  یكی از سوالات متداول در زمینه جراحی چاقی این است كه عمل جراحی اسلیو بهتر است یا بایپس؟اسلیو، نوعی جراحی برای كوچك‌ كردن حجم معده شخص است تا دیگر نتواند زیاد غذا بخورد.

یا این‌كه مسیر جذب مواد غذایی در معده به‌شدت كاهش پیدا می‌كند تا جایی که هرچیزی بخورد، جذب نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بایپس هم روش دیگری برای كاهش جذب مواد غذایی از طریق معده و در نتیجه لاغر شدن فرد است.

حال باید بگویم اعمال جراحی چاقی و متابولیك متنوع و متعدد هستند و این‌طور نیست كه یك عمل جراحی برای همه افراد مناسب باشد؟

این‌كه چه روش جراحی چاقی برای شما انتخاب شود با گرفتن شرح حال از شخص و بررسی الگوی تغذیه‌ای وی (شیرینی‌خواری، ریزه‌خواری یا حجیم‌خواری) و از طرفی نتایج اندوسكوپی، داشتن رفلاكس و زخم معده، سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان، بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت و فشار خون و عوامل دیگر مشخص می‌شود.

در واقع نوع عمل جراحی چاقی چیزی نیست كه شما به جراح دیكته كنید تا انجام دهد یا جراح شما را مجبور به پذیرش آن بكند. تصمیم‌گیری در مورد عمل جراحی چاقی یك فرآیند دوجانبه و با مشاركت همزمان بیمار و جراح است و براساس استانداردها و اندیكاسیون‌های علمی انجام می‌شود.

جراح نیز نباید اصرار بر انجام یك نوع عمل جراحی خاص داشته باشد و باید قادر به انجام تمامی انواع استاندارد اعمال جراحی چاقی و متابولیك باشد.

به‌طور كلی همان‌گونه كه در یادداشت‌های قبلی نیز اشاره شد، عمل جراحی اسلیو و بایپس هركدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند و بر حسب موارد ذكرشده برای بیمار انتخاب می‌شود.

قبل از هرگونه اقدام به عمل جراحی، باید بیمار چند بار توسط متخصصان مربوطه و جراح ویزیت شود و طی ویزیت‌های قبل از عمل، جراح باید توضیحات كافی در مورد منافع و عوارض عمل و روند درمان به بیمار ارائه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha