متخصص بیماریهای عفونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با توجه به شیوع کنونی ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما لازم است افراد بویژه کودکان، بیماران و سالمندان اوایل پاییز واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند و بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا اوایل پاییز است.

بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا اوایل پاییز است

سلامت نیوز: متخصص بیماریهای عفونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با توجه به شیوع کنونی ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما لازم است افراد بویژه کودکان، بیماران و سالمندان اوایل پاییز واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند و بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوآنزا اوایل پاییز است.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود مردانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع کنونی ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما لازم است افراد بویژه کودکان، بیماران و سالمندان اوایل پاییز واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند.

وی گفت: در عین حال، افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت شدید دارند، کسانی که مبتلابه یک بیماری حاد با یا بدون تب هستند و افرادی که قبلا در زمان دریافت واکسن آنفلوانزا، حساسیت نشان داده‌اند نباید این واکسن را بزنند.

این پزشک توصیه کرد: اگر بیماری خاصی دارید، قبل از تزریق واکسن آنفلوانزا با پزشک مشورت کنید و افراد دارای حساسیت و آلرژی که نیازمند دریافت واکسن هستند باید در مراکزی اقدام به واکسیناسیون کنند که امکانات و تجهیزات کافی برای احیا دارند.

مردانی ادامه داد: آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی است که ویروس های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا  توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می شوند و این بیماری  در تمام طول سال رخ می دهد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

وی، تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، ناراحتی گلو، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علایم آنفلوانزا است و بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: آنفلوانزا همچنین از طریق تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل شده و افراد بیمار می‌توانند یک روز قبل از شروع علائم تا هفت روز بعد از شروع علائم بیماری و در کودکان و افراد دارای ضعف سیستم ایمنی تا ۲۱ روز آلوده‌کننده باشد.

به گفته مردانی، در افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن، افراد چاق، کودکانی که به مدت طولانی تحت درمان با آسپیرین قرار دارند و کسانی که داروی ضعیف کننده ایمنی یا کورتیکواستروئید مصرف می‌کنند بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند.

این پزشک با بیان اینکه شیوع کرونا و همزمانی آن با آنفلوانزا خطرناک است، گفت: مردم باید امسال به مسایل بهداشتی بیشتر توجه کرده و در خانه بمانند تا شاهد حوادث ناگوارتر نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha