جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک آزمایش بزاق ساده می‌تواند وجود یک نشانگر زیستی پروتئین را که از وقوع حمله قلبی خبر می‌دهد، فقط در ۱۰ دقیقه تشخیص دهد.

تشخیص حملات قلبی تنها در ۱۰ دقیقه

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک آزمایش بزاق ساده می‌تواند وجود یک نشانگر زیستی پروتئین را که از وقوع حمله قلبی خبر می‌دهد، فقط در ۱۰ دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگر این آزمایش نمونه اولیه در مطالعات آینده تأیید شود، می‌تواند سرعت تشخیص و درمان بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی را به طور چشمگیری تسریع کند.

در طی سکته قلبی که معمولاً به عنوان حمله قلبی شناخته می‌شود، سطح پروتئینی به نام تروپونین به سرعت در جریان خون بیمار افزایش می‌یابد. هر حمله قلبی بلافاصله تشخیص داده نمی‌شود. علائمی مانند درد قفسه سینه، حالت تهوع و خستگی می‌تواند برخی از علائم باشند؛ بنابراین هنگامی که بیمار با این علائم به اورژانس مراجعه می‌کند، پزشکان به سرعت آزمایش خون را برای اندازه‌گیری سطح تروپونین انجام می‌دهند. به طور کلی حدود یک ساعت طول می‌کشد تا نتیجه آزمایش خون مشخص شود.

"روی وست ریچ" (Roi Westreich)، محقق این مطالعه از انجمن قلب و عروق اروپا گفت: یک نیاز اساسی برای آزمایش ساده و سریع تروپونین برای بیمارانی که درد قفسه سینه دارند، وجود دارد. در حال حاضر برای اندازه،گیری تروپونین از آزمایش خون استفاده می‌کنند، اما ما در این مطالعه روشی جدید برای اندازه‌گیری آن ارائه کردیم و آن آزمایش بزاق بود.

طی این مطالعه یک روش پردازش جدید برای حذف تشخیص پروتئین از نمونه بزاق توسعه داده شد. نتایج اولیه امیدوارکننده بود و محققان با آزمایش بزاق نیز توانستند در ۸۴ درصد مواقع آن کار را صحیح و بادقت انجام دهند. محققان اظهار کردند نتیجه آزمایش مذکور تنها در ۱۰ دقیقه نمایش داده می‌شود و میزان تروپونین مشخص می‌شود. این آزمایش می‌تواند به کسانی که دارای مشکلات قلبی عروقی هستند به عنوان یک ابزار تشخیصی جدید کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha