سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسید

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  ۹۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۱۸ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۶۱ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

نذر خون را در اولویت نذورات قرار دهید

وی اظهار کرد: اهدای خون فرهنگ پسندیده‌ای است که بسیاری از مردم عزیز کشورمان این اقدام را انجام می‌دهند تا با این کار انسان دوستانه، حیاتی مجدد به بیماران نیازمند خون و صعب العلاج اهدا کنند. در کشور ما سال‌هاست که این عمل ایثارگرانه به صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران از این طریق تامین می‌شود.

لاری افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ۱۳ تا ۱۵ درصدی میزان اهدای خون در کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل هستیم و این ایام فرصت خوبی است تا عزاداران حسینی، اهدای خون را نیز به عنوان اقدامی خدا پسندانه در اولویت نذورات خود قرار دهند. در همین راستا، همکاران ما در سازمان انتقال خون ایران با راه اندازی پویش ملی نذر خون، نذر پلاسما و با یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از کلیه شهروندان ایران اسلامی درخواست دارند تا با پیوستن به این پویش سلامت محور از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون

معاون وزیر بهداشت گفت: در مراکز انتقال خون سراسر کشور  تمهیداتی جدی در جهت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده و به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمع، سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به نشانی nobatdehi.ibto.ir در اختیار کلیه داوطلبان اهدا خون در سراسر کشور است.

بهبود یافتگان کرونا، پلاسما اهدا کنند

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از روش‌های کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان این بیماری است و میزان اهدای پلاسما در کشورمان از زمان شروع جمع آوری تاکنون بالغ بر ۷۳۰۰ واحد بوده که چیزی کمتر از ۲ درصد تعداد بهبود یافتگان است. امیدواریم سایر بهبود یافتگان این بیماری نیز به شکرانه بازیابی سلامتی نسبت به پیوستن به این پویش مسئولانه و ایثارگرانه اقدام کنند.

لاری گفت: ضمن تاکید مجدد بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک توسط مردم عزیز کشورمان، از کلیه عزاداران و شیفتگان مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) خواهشمندیم تا تمام همت و تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر مناسک عزاداری بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب به کار گیرند تا به لطف و مدد الهی شاهد برگزاری محرمی آمیخته با معنویت و سرشار از شور و شعور حسینی در همه نقاط کشور عزیزمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha