دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 298982

بسیاری از افراد فكر می‌كنند گرسنه به رختخواب رفتن ایده خوبی است و می‌تواند در كاهش وزن به آنها كمك كند. اما تحقیقات علمی خلاف این موضوع را نشان داده است.

هرگز گرسنه نخوابید

سلامت نیوز:بسیاری از افراد فكر می‌كنند گرسنه به رختخواب رفتن ایده خوبی است و می‌تواند در كاهش وزن به آنها كمك كند. اما تحقیقات علمی خلاف این موضوع را نشان داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،كارشناسان می‌گویند گرسنه به رختخواب رفتن حتی می‌تواند عوارض جانبی هم برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. با برخی مشكلات سلامت كه ممكن است بر اثر شام نخوردن ایجاد شود، آشنا شوید.

از دست دادن توده عضلانی:

به گفته متخصصان، برای كسانی كه به دنبال افزایش توده عضلانی بدن هستند، شام نخوردن گزینه خوبی نیست. بدن برای تبدیل پروتئین‌ها به ماهیچه نیاز به مواد مغذی دارد. بنابراین هرچند بهتر است از غذا خوردن در ساعت‌های دیروقت شب خودداری شود، گرسنه نگه داشتن بدن در تمام طول شب می‌تواند به بدن فشار وارد كند.

افزایش وزن: 

گرسنه به رختخواب رفتن می‌تواند باعث افزایش وزن شود. شما هر چقدر بیشتر احساس گرسنگی كنید، احتمال پرخوری‌های بعدی در شما افزایش می‌یابد. زمانی كه گرسنه به رختخواب می‌روید، قند خون‌تان در طول شب كاهش پیدا می‌كند و این باعث می‌شود، صبح روز بعدولع بیشتری برای خوردن خوراكی‌ها، به‌ویژه شیرینی‌ها داشته باشید.

نداشتن خواب خوب:

زمانی كه ما برای مدتی چیزی نخورده‌ایم هورمونی به نام «گرلین» در خون افزایش می‌یابد. گرلین از معده می‌آید، در خون حركت می‌كند و به مغز می‌رسد و به دنبال آن مغز به بدن ما هشدار می‌دهد که غذا بخوریم. اما هنگام شب مغز باید كار دیگری انجام دهد، یعنی خواب را به ما القا كند و برای این كار باید در آرامش قرار داشته باشد.

رفتن به رختخواب با شكم خالی و احساس گرسنگی ناشی از آن باعث می‌شود مغز در حالت هشیار قرار بگیرد و به خواب رفتن را برای ما مشكل كند.

ضعف سیستم ایمنی:

گرسنگی در طول شب سیستم ایمنی بدن را از نظر مواد مغذی مورد نیاز آن دچار كمبود می‌کند. این امر به مرور زمان بر ایمنی طبیعی بدن تأثیر می‌گذارد و بدن را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های جدی قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha