یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 29899
سلامت نیوز : انستیتو پاستور ایران پایگاه آمل با مشارکت بخش خصوصی موفق به طراحی کیت تشخیصی لپتوسپیروز به روش الیزا شده و بعد از آزمایشات ارزیابی متعدد سرمی بر روی این کیت، برای اولین بار تولید این کیت تشخیصی را به طور انبوه در این مرکز آغاز كرده است.
به گزارش سلامت نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران  طراحی كیت تشخیصی علاوه بر تأمین نیاز تشخیص روتین بیماران خود، نسبت به تأمین نیاز آزمایشگاههای بالینی استانهای مختلف موثر بوده و کشور را به مرحله خودکفایی این کیت آزمایشگاهی می رساند و از واردات آن از خارج کشور جلوگیری می كند.
بر اساس این گزارش بیماری لپتوسپیروز یک بیماری واگیردار و از گسترش یافته ترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوانات است که به بیماری "تب شالیزار"، "تب مرداب" و "تب کارگران مزارع برنج" مشهور است و در تمام نقاط دنیا و بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مشاهده می شود.
این گزارش می افزاید: علائم بیماری لپتوسپیروز مانند سردرد، تب، حالت تهوع، درد گلو و مفاصل در مراحل اولیه شبیه بیماری آنفلوانزا است و 100 درصد از این موارد در افراد بسیار شدید و همانند یرقان و زردی است. عوامل کم خونی، وجود اختلال کبدی و هوشیاری، دردهای کلیوی، خونریزی در قسمت های مختلف بدن به ویژه درد دستگاه گوارش وقتی شدید می شود، احتمال مرگ را افزایش می دهد.
این گزارش حاكی است لپتوسپیروز در استانهای شمالی کشور و به ویژه استانهای گیلان، مازندران و گلستان بیش از بقیه شیوع پیدا کرده است. مساعد بودن شرایط آب و هوایی، PH خاک، میزان بارندگی و رطوبت، وجود آب های راکد و یا باتلاقی، افزایش جمعیت جوندگان (انواع موش) خرگوش، خفاش و نیز گوشتخواران اهلی و وحشی در محیط می تواند میزان وقوع بیماری را افزایش دهد.
براساس این گزارش باکتری لپتوسپیرا می تواند از طریق فرات های ریزپوست و یا از محل هایی که پوست زخمی شد، و نیز از طریق مخاطات سالم (مخاط لب و دهان و چشم) وارد بدن شود. شنا در آبهای راکد و آلوده و ادرار حیوانات مبتلا و کار در شالیزارهای برنج که محل عبور حیوانات وحشی و جوندگان است و یا تماس با حیوانات مبتلا امکان آلودگی انسان را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha