سلامت نیوز : كارشناس ارشد شبكه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: عامل اصلی اعتیاد جوانان از هم گسیختگی خانواده است.
مسعود بچاری در همایش پیشگیری و مبارزه با اعتیاد كه در مركز شبكه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر ایجاد شناخت و آگاهی است.
وی با بیان اینكه متأسفانه در جهان امروز پس از نفت، قاچاق مواد مخدر به‌عنوان یك منبع درآمدزایی كلان محسوب شده افزود: در مدت 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی انتظامی با تقدیم حدود چهار هزار شهید در راه مبارزه با این ماده افیونی صورت گرفته و بالاترین میزان كشف مواد مخدر به كشور ما اختصاص دارد.
كارشناس ارشد شبكه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح كرد: مواد مخدر در درجه اول متوجه جوانان ما است كه سرمایه اصلی جامعه اسلامی را تشكیل می دهند و اگر خانواده‌ها به این موضوع توجه ویژه نداشته باشند دولت به تنهایی به موفقیت چندانی در امر مبارزه با مواد مخدر دست نمی‌یابد.
وی اشاره كرد: بهترین راه مبارزه با مواد افیونی ایجاد شناخت و آگاهی در میان جوانان و خانواده ها است و برگزاری چنین همایش‌های علمی، راهكاری مناسب برای دستیابی به این هدف محسوب می‌شود.
بچاری محوریت اصلی همایش یك روزه پیشگیری و درمان اعتیاد را موضوعات پیشگیری، سبب‌شناسی و درمان خواند.
كارشناس ارشد شبكه بهداشت و درمان خرمشهر با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری و درمان از اعتیاد افزود: ایجاد جو صمیمی بین والدین و توجه آنان به فرزندان باعث می‌شود جوانان كمتر به اعتیاد گرایش داشته باشند و به طرف افراد ناباب كشیده نشوند.
وی همچنین عامل اصلی اعتیاد جوانان از هم گسیختگی خانواده و نبود پدر ومادر در كنار هم دانست و در این ارتباط برگزاری كلاس‌های آموزشی برای زوج‌های جوان و والدین لازم و ضروری عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha