معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه حجم مسافرت‌های هفته گذشته بسیار بالا بود و اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی 10-14 روز آتی خواهیم دید، گفت: مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید طی 7-5 روز از حضور در تجمعات خودداری کنند، زیرا ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند.

مسافرانی که از سفر باز گشتند یک هفته از حضور در تجمعات خودداری کنند

سلامت نیوز:معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه حجم مسافرت‌های هفته گذشته بسیار بالا بود و اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی 10-14 روز آتی خواهیم دید، گفت: مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید طی 7-5 روز از حضور در تجمعات خودداری کنند، زیرا ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا جلیلی خشنود، معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران در برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا، بیان کرد: بارها از طریق رسانه‌ها از مردم خواهش کردیم که نسبت به مسافرت در تعطیلات هفته گذشته احتیاط بیشتری داشته باشند. ما در حال نزدیک شدن به فصل پاییز هستیم و قطعا با موجی از بیماری‌های تنفسی و عفونی مواجه خواهیم شد. با شروع فصل پاییز، بار عفونی مراکز درمانی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و این مسأله بر توان کادر درمان بی‌تاثیر نخواهد بود.


وی ادامه داد: حجم مسافرت‌های هفته گذشته بسیار بالا بود و اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی 10-14 روز آتی خواهیم دید. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از دور کاری و لغو طرح ترافیک، آمار فوتی‌های این ویروس را از 250 به 110 رساندیم اما متاسفانه این عدم رعایت ما را در هفته‌های آتی با مشکل روبرو می‌سازد.


معاون ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید به این نکته توجه کنند که طی بازه 7-5 روزه از حضور در تجمعات خودداری کنند، زیرا که ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند. این بازه یک هفته‌ای به این دلیل است که در صورت بروز علایم بیماری سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.


کتایون نجفی زاده، رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان در بخش دیگری از این برنامه در خصوص اهدای عضو، گفت: مرگ مغزی نوعی از موهبت الهی است که به فردی که هنوز قلب در سینه او می‌تپد، داده می‌شود تا پیش از اینکه سموم به سایر اعضای او ترشح شود و اعضا را نابود کند، اعضای قابل اهدای خود را به نیازمندان عضو اهدا کند.


وی ادامه داد:مشکلی که ما در اکثر مواقع با آن روبرو می‌شویم، این است که خانواده‌ها تصور می‌کنند تا زمانی که قلب می‌تپد، احتمال برگشت وجود دارد و مرگ مغزی را با کما اشتباه می‌گیرند. مطالعاتی در دنیا و در ایران انجام شده که نشان می‌دهد که اگر کسی کارت اهدای عضو داشته باشد، احتمال اینکه خانواده وی با اهدای او مخالفت کنند، دو برابر می‌شود.


 رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان در خصوص اهدای عضو در افراد سالم، گفت: همواره احتمال نیاز افراد سالم به اهدای عضو 6 برابر بیشتر از این است که خود ما در صدد اهدای عضو باشیم؛ حتی اگر از منظر سود و منفعت هم به مسأله اهدای عضو نگاه کنیم، احتمال اینکه خود ما به عضو نیاز پیدا بکنیم، بیشتر است


کارت اهدای عضو، اهدا را تسهیل می‌کند
نجفی زاده با اشاره به مشکلات پذیرش اهدای عضو از سمت خانواده‌ها، بیان کرد: این نگرانی همیشه وجود دارد که حتی با وجود دریافت کارت، باز هم خانواده‌ها  با مساله اهدای عضو کنار نیامده و همچنان منتظر باشند. واکنش خانواده‌ها در چنین شرایطی کاملا طبیعی است اما بعد از دست دادن و قطع امید از برگشت یک نفر به زندگی، خانواده هم درصدد این برمی‌آید که خواسته و وصیت عزیز از دست رفته خودش را برآورده کند و این مساله با دریافت کارت اهدای عضو تسهیل می‌شود.


رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با تشریح چگونگی دریافت کارت اهدای عضو، اظهار داشت: انجمن اهدای عضو ایرانیان روند اهدای عضو را به ساده‌ترین شکل ممکن تبدیل کرده تا اهدای عضو، صدقه جاریه‌ای باشد برای کسانی که می‌خواهند نام و یادشان بعد از مرگ نیز در  ذهن به یادگار بماند.
وی اضافه کرد:کسانی که تمایل دارند کارت اهدای عضو دریافت کنند با ارسال کد ملی خود به سرشماره 3432 و در ادامه  ارسال تاریخ تولد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارت اهدای عضو خود را دریافت و در سامانه اهدای عضو نیز ثبت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha