سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 299100

رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: در تعداد متخصصان ارولوژی زن، ایران بعد از آمریکا دومین کشور دنیاست و مشکل کمبود متخصصان ارولوژی ویژه زنان، عدم توزیع مناسب این متخصصان در کشور است.

عدم توزیع مناسب،علت کمبود ارولوژیست زن در کشوراست

سلامت نیوز:رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: در تعداد متخصصان ارولوژی زن، ایران بعد از آمریکا دومین کشور دنیاست و مشکل کمبود متخصصان ارولوژی ویژه زنان، عدم توزیع مناسب این متخصصان در کشور است.


به گزارش  سلامت نیوز، عباس بصیری، رئیس انجمن ارولوژی ایران در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «چرا با کمبود متخصص ارولوژی ویژه بانوان روبرو هستیم؟»، اظهار داشت: ما در کل کشور شاید کمتر از 1200 ارولوژیست داریم که از این تعداد، بیش از 100 نفر متخصص ارولوژی زنان هستند.
وی با اشاره به اینکه از نظر نسبت متخصصان ارولوژیست زنان به نسبت مردان، ایران در دنیا بعد از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد، گفت: توزیع این متخصصان زن در کشور به درستی صورت نگرفته است.


رئیس انجمن ارولوژی ایران با اشاره به افزایش تعداد متخصصان ارولوژی زنان در کشور، ابراز داشت: در سال‌های اخیر این تعداد در حال افزایش است؛ به ویژه اینکه سه مرکز در کشور شامل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تبریز متخصصان ارولوژی پذیرش و تربیت می‌کنند.


بصیری اضافه کرد: در این مراکز فلو شیپ و فوق تخصص ارولوژی زنان در حال تربیت و ترمیم در این حوزه هستند و به لحاظ تعداد مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha