دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 29912
سلامت نیوز : عفونت ادراری یکی از بیماری های رایج دربین افراد جامعه به خصوص زنان است که درمان نکردن به موقع آن منجر به نارسایی کلیه می شود.
دکتر محمد نوروزی،متخصص اورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:حدود چهل درصد افراد در طول زندگی خود اختلالات اداراری را تجربه می کنند که شایع ترین نوع آن عفونت ادراری است که همراه با علایمی همچون سوزش،تکرر،تغییر رنگ و بو ادرار و گاهی خون در آن است.
وی با بیان این که عفونت اگر با آنتی بیوتیک درمان شود و دوباره عود کند،باید علت آن معلوم شود،گفت:بروز اولین عفونت در زنان و دختران با آنتی بیوتیک ها برطرف می شود؛ولی اگر دوباره این عفونت برگردد،باید به دنبال علت آن بود و با رفع علت،آن ها را درمان کرد.

نوروزی با اشاره به این که عفونت ادراری باید جدی گرفته شود،عنوان کرد:درمان عفونت ادراری از اهمیت بالایی برخوردار است،زیرا اهمیت ندادن به آن و درمان کامل این بیماری می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و در مواردی خصوصا در کودکان،به نارسایی کلیه منجر شود.

وی درخصوص کودکانی که دچار برگشت ادرار به مثانه یعنی رفلاکس ادرار هستند،تصریح کرد: این کودکان را معمولا با دارو کنترل می کنیم؛زیرا با افزایش سن این افراد بهبود پیدا می کنند. افرادی هم كه به درمان پاسخ نمی دهند ومورد جراحی قرار می گیرند؛ 90 درصد جراحی موفقیت آمیزی دارند.



نوروزی در ادامه درخصوص عفونت ادراری و ارتباط آن با ناباروری افزود:اگر عفونت ادراری کنترل و درمان نشود،می تواند در باروری زنان اثرگذار باشد و این عفونت می تواند از طریق مردان روی لوله های رحمی زنان اثرگذارد.

همچنین؛در مردان عفونت می تواند بر روی لوله های انتقال دهنده نطفه اثر بگذارد،بنابراین عفونت ادراری باید بسیار مهم تلقی شود و هرچه زودتر درمان شود.

این متخصص اورولوژی با توجه به فصل گرما و افزایش مراجعه مردم به استخر،تصریح کرد: احتمال انتقال عفونت از طریق استخر به نسبت انتقال از طریق مدفوع و دستگاه تناسلی کمتر است و اما باید افراد توجه داشته باشند که بعد از خروج از استخر از صابون بچه یا صابون گلیسرینه استفاده كنند و همچنین توجه داشته باشند كه رطوبت خود زمینه ساز عفونت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha