پرنیا شش ساله قربانی درماندگی و خشم مادر شد. این دخترک به طرز فجیعی در میان شعله‌های آتش جان داد. حریقی عمدی که توسط مادر جوان برافروخته شد و جان هر دو آنها را گرفت.

خودسوزی پرنیا و مادرش به جای درمان

سلامت نیوز:پرنیا شش ساله قربانی درماندگی و خشم مادر شد. این دخترک به طرز فجیعی در میان شعله‌های آتش جان داد. حریقی عمدی که توسط مادر جوان برافروخته شد و جان هر دو آنها را گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،ظاهرا مادر جوان از وقتی به بیماری دخترش پی‌برد، دچار افسردگی شد و دلیل این اقدام هولناکش هم پایان دادن به زندگی خودش و دختر بیمارش بود. پرنیا به سرطان خون مبتلا بود. دکترها بیماری او را چندماه پیش از این حادثه تشخیص دادند و همین کافی بود تا روح و روان مادر جوان حسابی به هم بریزد. آن‌طور که پدر پرنیا می‌گوید همسرش با مداوای دخترک مخالف‌بود.

او می‌گفت دخترش طاقت درد و شیمی‌درمانی را ندارد و به همین دلیل حتی اجازه نداد تا این دختر برای مدتی در بیمارستان محک بستری شود.چند روز قبل بود که ساکنان بلوار فردوس در غرب تهران، وقوع یک حریق را به آتش‌نشانی اطلاع دادند. مأموران آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و همزمان با اطفای حریق متوجه شدند که این آتش‌سوزی عمدی بوده است.

مرد جوانی که مالک آپارتمان بود، در اظهاراتش به مأموران گفت احتمالا همسرش به اشتباه باعث وقوع این حریق شده است. مأموران آتش‌نشانی هم با توجه به اینکه در آن حادثه به کسی آسیب نرسیده بود، پس از اطفای حریق محل را ترک کردند. اما این آتش‌افروزی‌های مرگبار ادامه یافت. درست یک روز پس از این حادثه، خودرو سواری در پارکینگ امامزاده محمد کرج آتش گرفت.

رهگذران بلافاصله موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دادند. تا قبل از رسیدن مأموران آتش‌نشانی به محل حادثه، زن جوانی که داخل خودرو قرار داشت، خودش را از میان شعله‌های آتش بیرون کشید. اما به دلیل سوختگی زیاد توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل‌شد. نیروی آتش‌نشانی پس از خاموش‌کردن آتش با پیکر بی‌جان دختری مواجه شدند که روی صندلی جلوی خودرو قرار داشت.

چند ساعت بعد هم از بیمارستان خبر رسید که مادر جوان به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داده است. دو جسد سوخته و یک خودرو آتش‌گرفته تنها داشته‌های پلیس از این حادثه تلخ و مرموز بود. با توجه به مشکوک‌بودن این آتش‌سوزی مرگبار تیمی از مأموران دایره جنایی پلیس آگاهی کرج به دستور بازپرس عنبری برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.

پلیس با استفاده از شماره پلاک خودرو موفق به شناسایی مالک خودرو سوخته شدند و پس از تماس تلفنی با مالک خودرو و حضورش در کلانتری، راز این حادثه خونین برملا شد. مرد جوان در اظهاراتش به مأموران گفت که همسرش از چند ماه قبل و بعد از اطلاع از ابتلای دخترش به سرطان خون دچار افسردگی شدید شده است. او به مأموران گفت که همسرش روز قبل هم خانه را به آتش کشیده بود، اما او با حضور به موقعش مانع از مرگ او و دخترش شده است: «حدود هشت ماه قبل دکترها به ما گفتند که دخترمان سرطان دارد. همسرم از همان موقع که این موضوع را فهمید، حسابی به هم ریخت. او اجازه نداد که پرنیا را به بیمارستان ببریم تا شیمی‌درمانی شود.طاقت زجر کشیدن پرنیا را نداشت.»

پدر و مادر پرنیا به همین دلیل با هم اختلاف پیدا می‌کنند، حتی کارشان به دعوا و درگیری هم می‌رسد. اما زن جوان کوتاه نیامد. آن‌طور که در اظهارات این پدر داغدار آمده است، او حتی سعی کرد به نحوی دخترش را در بیمارستان محک بستری کند: «من همه کارهای لازم برای آغاز مداوای او را انجام‌دادم. دکترها امید زیادی به بهبود او داشتند. اما همسرم وقتی متوجه قصد من شد، دوباره سر ناسازگاری گذاشت.او می‌گفت پرنیا طاقت ندارد و اجازه نداد که در آنجا بستری شود.»  به دنبال اظهارات این پدر و بررسی اسناد و مدارک به احتمال زیاد، افسردگی و فشار روحی شدید باعث اقدام وحشتناک مادر شده است. با این همه بازپرس جنایی کرج دستور بررسی بیشتر درباره این حادثه را صادر کرده است و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.


خودسوزی مشابه در تیرماه 
چندی پیش هم مشابه حادثه خودسوزی مادر و دختر در یکی از مناطق اطراف رودبار در استان گیلان رخ داد. در آن حادثه پدر جوان پس از مرگ همسرش در اقدامی مشابه خود و تنها فرزندش را در ماشین حبس کرد و به آتش کشید. در آن حادثه هم مأموران کلانتری رستم‌آباد از توابع رودبار در جریان یک آتش‌سوزی قرار گرفتند. از داخل آن خودرو جسد یک مرد و یک پسربچه کشف شد.

پلیس در بررسی‌ها متوجه عمدی‌بودن آتش‌سوزی شد. در ادامه هم پس از شناسایی اقوام دو جسد سوخته داخل خودرو و تحقیقات از آنها متوجه شدند که شب قبل از حادثه همسر مرد جوان در یکی از بیمارستان‌های تهران به دلیل بیماری جانش را از دست داده بود و این مرد سی‌وهفت ساله هم تصمیم گرفت تا به زندگی خودش و پسربچه هفت ساله‌اش به طرز دلخراشی پایان‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha