عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاههای طبی كشور گفت: افزایش صفردرصدی تعرفه خدمات آزمایشگاهی، از كیفیت خدمات آنها می‌كاهد و این مسئله به نفع بهداشت و درمان كشور نیست.

افزایش صفردرصدی تعرفه خدمات آزمایشهای طبی، از كیفیت خدمات می‌كاهد
سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاههای طبی كشور گفت: افزایش صفردرصدی تعرفه خدمات آزمایشگاهی، از كیفیت خدمات آنها می‌كاهد و این مسئله به نفع بهداشت و درمان كشور نیست.

علیرضا صادقی‌تبار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشكی اظهار داشت: متأسفانه در سال جاری افزایش صفر درصدی تعرفه خدمات پیراپزشكی را شاهد هستیم كه این كار حتماً مشكلاتی را برای خدمات تشخیص پزشكی در كشور ایجاد خواهد كرد.

وی افزود: نظر انجمن این است كه تعرفه‌گذاری، متناسب با انتظاری كه از بخش بهداشت و درمان كشور می‌رود نیست و طبیعتاً تأثیر نامطلوبی روی كیفیت خدمات آزمایشگاهی خواهد گذاشت.

صادقی تبار تصریح كرد: اجزا و زیر ساخت‌های خدمات پزشكی گران شده‌اند و در كنار آن هزینه نیروی انسانی، مواد مصرفی، نگهداری فضای فیزیكی و به روز رسانی تجهیزات دستگاه‌ها نیز افزایش یافته است اما از طرف دیگر تعرفه‌های خدمات پیراپزشكی هیچ‌گونه افزایشی را نشان نمی‌دهد.

این عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاههای طبی كشور خاطرنشان كرد: در حال حاضر توازن بین هزینه‌ها و تعرفه‌ها برقرار نیست و قطعاً این موضوع از كیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی می‌كاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha