سلامت نیوز : انفاركتوس قلبی بر اثر انسداد ناگهانی یكی از شاخه های كرونر اتفاق می افتد كه بخشی از عضله قلب دچار اختلال می شود.
دكتر داوود كاظمی صالح،دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:"انفاركتوس قلبی" ناشی از انسداد ناگهانی یكی از شاخه های شریان كرونر است كه دراثر این انسداد،جریان خون در بخشی از عضله قلب متوقف شده و دچار آسیب می شود.

وی افزود:در بیشتر موارد علت انسداد شریان های كرونر،تشكیل لخته بر روی محل هایی است كه در اثر رسوب چربی و سایر مواد دچار تنگی بوده اند.

وی تصریح كرد:گاهی بعد از "انفاركتوس قلبی" حوادثی در بدن اتفاق می افتد كه منجر به حل شدن خودبخودی لخته شده و به طورمجدد مجرایی جهت عبور جریان از شریان كرونر دچار انسداد،باز می شود.

*برخی شیوه های درمانی جدید،لخته موجود در شریان كرونر را حل می كند

این متخصص عنوان كرد:برخی شیوه های درمانی جدید وجود دارند كه حل كننده لخته تشكیل شده است كه اگر در اسرع وقت مورد استفاده قرار بگیرد؛قادر است كه لخته موجود در شریان كرونر را حل كرده و جریان خون را به طور مجدد برقرار كند و لذا از ایجاد آسیب یا مرگ بافتی در عضله جلوگیری كرده و یا از وسعت آسیب بكاهد.

*چه مقدار عضله در جریان انفاركتوس قلبی تخریب می شود؟

كاظمی صالح در ادامه اظهاركرد:حد تخریب عضله قلبی در هر بیمار متفاوت است،اما به طور معمول مقدار عضله از دست رفته زیاد نیست و قلب همچنان می تواند عمل پمپ كردن خون را به خوبی انجام دهد.

وی گفت:به وسیله برخی آزمایشات خونی،نوار قلبی یا آكوكاردیوگرافی می توان مقدار عضله قلبی از دست رفته را حدس زد و روش های تشخیصی دقیق تری نیز وجود دارد.

*دوره ترمیم یا بازتوانی،بلافاصله پس از انفاركتوس قلبی لازم است

كاظمی صالح خاطرنشان كرد:مهمترین مسئله ای كه باید توجه داشت این است كه بعد از انفاركتوس قلبی،دوره ترمیم یا بازتوانی را سپری كنند كه بلافاصله پس از انفاركتوس قلبی شروع می شود و باید به صلاحدید پزشك متخصص انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha