سلامت نیوز : كارشناس مسوول برنامه پیشگیری و كنترل دیابت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برنامه كنترل و پیشگیری بیماری دیابت در صورت تامین اعتبار، امسال در همه شهرهای كشور اجرا می شود.
 
شهین یار احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای مرحله نخست برنامه كنترل و پیشگیری دیابت، تمام شهرها و روستاهای كشور با جمعیت كمتر از 20 هزار نفر زیر پوشش این برنامه قرار می گیرند.
كارشناس مسوول برنامه پیشگیری و كنترل دیابت وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، در اجرای مرحله دوم این برنامه، شهرهای با جمعیت بیش از یك میلیون نفر مانند تهران، كرج، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
یار احمدی گفت: در اجرای برنامه پیشگیری و كنترل دیابت، هم بیماری دیابت و هم شرایط پیش از بیماری دیابت در افراد سنجیده می شود.
وی افزود: در اجرای این طرح افراد در معرض دیابت، افراد چاق و دارای اضافه وزن، افراد دارای چربی و فشارخون شناسایی می شوند و تحت درمان قرار می گیرند.
یار احمدی تصریح كرد، در اجرای این طرح هزینه های درمان اولیه، برای افراد شناسایی شده رایگان است اما در مراحل بعدی، هزینه پیگیری این درمان ها برعهده شركت های بیمه گر خواهد بود.
وی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد برنامه های كنترل و پیشگیری دیابت شهری و روستایی با یكدیگر ادغام شود و به صورت یكپارچه در تمام شهرهای كشور به اجرا در آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha