سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سریال ساختمان پزشكان اقبال و اعتماد مردم به روانشناسان را می‌كاهد و در این زمینه اعتراض خود را به سازمان نظام روانشناسی اعلام كرده‌ایم.

مصطفی تبریزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مرد روانشناسی كه در سریال ساختمان پزشكان كه اخیراً از صدا و سیما پخش می‌شود حضور دارد به تنها چیزی كه شبیه نیست روانشناس و مشاور است و در این زمینه اعتراض خود را به سازمان روانشناسی انجام داده‌ایم.

وی افزود: فرهنگ مشاوره به تازگی در كشور جا افتاده است اما متاسفانه با پخش این فیلم مردم اولین فكری كه می‌كنند این است كه هر كسی می‌تواند مشاوره روانشناسی را بدهد لذا مردم از مشاوران روانشناسی رویگردان می‌شوند.

تبریزی با بیان اینكه این فیلم اقبال مردم به متخصصان روانشناسی را كم می‌كند تصریح كرد: با ادامه این روند و كم‌شدن اعتماد مردم به مشاوران روانشناسی، حل مشكلات سازشی كه مشاوران می‌توانستند آنها را حل كنند و كار به پلیس و دادگاه و مراجع قضایی كشیده نشود از بین می‌رود.

وی با بیان اینكه مشاوره روانشناسی در بهداشت روان كشور اثر زیادی دارد یادآور شد: هیچ وقت یك درمانگر و روانشناس خوب پشت میز نمی‌نشیند چرا كه در این صورت نمی‌‌تواند به خوبی با بیمار ارتباط برقرار كند اما در این فیلم می‌بینیم كه مرد روانشناس در پشت میز خود مانند سیستم ارباب رجوعی با بیمار برخورد می‌كند.

این متخصص روانپزشكی خاطرنشان كرد: در مشاوره اندام مشاور به نوعی زبان بدن را انتقال می‌دهد و استقبال از بیمار یكی از شروط این كار است اما در این فیلم چنین چیزی را نمی‌بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha