سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو از نصب برچسب اصالت بر روی مواد بهداشتی، آرایشی و غذایی خبر داد و گفت: این برچسب علاوه بر پروانه صدور و شناسنامه داروها بر این كالاها نیز نصب می‌شود.

به گزارش فارس، احمد شیبانی، در دومین روز ازهمایش تخصصی راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اعلام این خبر افزود: با وجود اینكه اقلام دارویی ایران شناسنامه‌دار هستند اما برای جلوگیری از قاچاق، نصب برچسب اصالت را بر روی آنها آغاز كرده‌ایم و به زودی درباره مواد آرایشی بهداشتی نیز اجرا خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه دارو و فرآورده‎های بهداشتی و غذایی نقش پررنگی در سبد خانوار دارند، تصریح كرد: اگر این مواد تقلبی باشند قطعاً آثار زیانباری را بر سلامت جامعه خواهند داشت كه بالاتر از آثار مخرب اقتصادی آن به شمار می‌رود.

*قاچاق 10 تا 15 درصدی دارو در كشورهای در حال توسعه

شیبانی با بیان اینكه حتی قاچاق یك بسته قرص را زیانبار می‌دانیم، تصریح كرد: با توجه به اینكه موضوع قاچاق دارو و لوازم بهداشتی در همه جای دنیا وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به قاچاق 3 درصدی دارو در آمریكا، 7 درصدی در اروپا و همچنین 15 درصدی در كشورهای در حال توسعه اشاره كرد.

شیبانی با اشاره به اینكه رقم قاچاق دارو در ایران بالا نیست، گفت: اما رقم قاچاق داروهای مكمل و رژیمی بسیار زیانبار و خطرناك به شمار می‌رود.

وی یك از راه‌های مبارزه با قاچاق را تولید در داخل عنوان كرد و گفت: در بخش بهداشتی-آرایشی و غذایی حدود 100 هزار قلم عنوان و در دارو 4هزار قلم داریم كه 96 درصد از آن در داخل تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینكه بیشترین اجناس قاچاق مربوط به برندهای معروف تجاری است، گفت: باید تولیدات داخلی ارتقای كمی و كیفی پیدا كنند و از سویی نظارت بر كالاها و اجناس بهداشتی-آرایشی و غذایی به عهده یك سازمان باشد و از موازی كاری جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha