یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 299306

شستن لباس ها در ماشین لباس شویی میکروب‌ها از جمله ویروس‌ها را نمی‌کشد، اما مورد ثابت‌شده‌ای از این که کسی از لباس کرونا گرفته باشد، وجود ندارد.

شستن لباس‌ها در لباس شویی در ایام کرونا

سلامت نیوز:شستن لباس ها در ماشین لباس شویی میکروب‌ها از جمله ویروس‌ها را نمی‌کشد، اما مورد ثابت‌شده‌ای از این که کسی از لباس کرونا گرفته باشد، وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بنابراین نیازی به ضدعفونی کردن نیست و شستن معمولی کافی است. شستن لباس‌ها، ماسک‌های پارچه‌ای، ملافه‌ها، حوله‌ها و دیگر پارچه‌ها با بالاترین دمای قابل‌قبول در ماشین لباس شویی و در صورت امکان خشک کردن کافی است.

 اگر فرد مبتلا به کرونا در منزل هست

 اما اگر کسی در خانواده شما دچار بیماری کووینامه خراسان ،د-۱۹ باشد، قضیه جدی‌تر می‌شود و باید احتیاط بیشتری کنید.هنگام برداشتن لباس‌ها، ملافه‌ها و دیگر اقلام پارچه‌ای مربوط به بیمار از دستکش  استفاده کنید. لباس ها و ملافه های مربوط به بیمار را نتکانید، چرا که ممکن است باعث انتشار ویروس در هوا و در سطوح اطراف شوند.در صورت امکان، از ماده سفیدکننده در ماشین لباس شویی استفاده و پارچه‌های آلوده را با بالاترین درجه ممکن خشک‌کن خشک کنید.دست‌هایتان را پس جابه جایی و شستن لباس‌های آلوده بشویید.

ویروس به حرارت خشک کن حساس است 

استفاه از خشک‌کن حرارتی از این لحاظ سودمند است که ویروس کرونا به حرارت حساس است. اگر بخواهید همه ویروس‌ها و باکتری‌ها را به طور کامل از بین ببرید، باید آن‌ها را برای چند ساعت در دمای بسیار بالا خشک کنید، اما ‌خشک‌کن‌های معمولی هم شمار کلی باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در پارچه را کاهش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha