تا به حال چند‌بار وقتی سرتان را از روی کاغذ، میز یا هر چیز دیگر بلند کرده‌اید تا جواب همکارتان بدهید، سرتان گیج رفته است؟ چند‌بار چشم‌ شما سیاهی رفته و اگر همکاری به دادتان نرسیده بود، چند پله را سر خورده و پایین می‌افتادید؟ تا به حال چند‌بار بعد از کار کردن احساس کرده‌اید اتاق دور سر شما می‌چرخد؟ سرگیجه، یکی از مشکلاتی است که هر‌از‌گاهی در حین کار یا بعد از آن بروز می‌کند.

8 نکته برای آنکه در محل کار سرگیجه نداشته باشید

سلامت نیوز: تا به حال چند‌بار وقتی سرتان را از روی کاغذ، میز یا هر چیز دیگر بلند کرده‌اید تا جواب همکارتان بدهید، سرتان گیج رفته است؟ چند‌بار چشم‌ شما سیاهی رفته و اگر همکاری به دادتان نرسیده بود، چند پله را سر خورده و پایین می‌افتادید؟ تا به حال چند‌بار بعد از کار کردن احساس کرده‌اید اتاق دور سر شما می‌چرخد؟ سرگیجه، یکی از مشکلاتی است که هر‌از‌گاهی در حین کار یا بعد از آن بروز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، به این نکته‌ها دقت کنید تا در حین کار دچار این مشکل و آسیب‌های بعد از آن نشوید.


1- صبحانه را فراموش نکنید: حتی اگر اینقدر دیر کرده باشید که مجبور شوید لقمه‌ای را داخل سرویس یا ماشین گاز بزنید، بازهم صبحانه را فراموش نکنید. یکی از مهمترین وعده‌ها برای بیداری و هوشیاری مغز، خوردن صبحانه است.


2- آب بنوشید: حتما بطری آب یا قمقمه کوچکی همراه داشته باشید. هر نیم ساعت یک‌بار آب بنوشید؛ به‌ویژه اگر کار شما پرتحرک بوده و یا به تمرکز زیاد نیاز دارید. کمبود آب بدن یکی از موارد ایجاد سرگیجه است.


3- استراحت کنید: اگر امکان دراز کشیدن وجود دارد، بعد از هر چهار ساعت کار، حتما دراز بکشید؛ به این دلیل که بدن باید از حالت کار و تنش، به حالت آرامش و استراحت تغییر وضعیت دهد. بنابراین حداقل یک ساعت در طول روز، دراز بکشید. می‌توانید این زمان را به چهار زمان، 15 دقیقه یا دو زمان نیم‌‌ساعته تقسیم کنید.


4- میان‌وعده فراموش نشود: کمی آجیل، یک تا دو عدد میوه، یک لیوان شیر با چند عدد بیسکویت، یک لیوان آبمیوه و... میان‌وعده‌های خوبی است که باید بین ساعت 10 صبح و پنج عصر میل کنید. این کار به تأمین آب، املاح، ویتامین‌های بدن کمک می‌کند.


5- ویتامین (B6): یکی از دلایل سرگیجه، کمبود ویتامین (B6) است. البته بهتر است قبل از مصرف، با پزشک مشورت کنید. اما یکی از راهکارهای درمان سرگیجه، مصرف مکمل این ویتامین یا موادغذایی حاوی این ویتامین است.


6- جریان هوا: حتما پنجره یا در اتاقی را که کار می‌کنید، باز بگذارید. کمبود اکسیژن یکی از دلایل سرگیجه است.


7- شست‌وشوی دست و صورت: حداقل دو‌‌بار در طول ساعات کاری، دست و صورت خود را بشویید (جدا از شرایط کرونا، همیشه این مساله را رعایت کنید). این کار باعث آرامش و سبکی شده و دمای بدن را نیز متعادل می‌کند. یکی از دلایل سرگیجه افزایش یا کاهش دمای بدن است.


8- با پزشک خود مشورت کنید: اگر با وجود همه کارهایی که توصیه شد، بازهم دچار سرگیجه هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha