یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 299322

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در نوار شمالی کشور از وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری خبر داد.

کاهش دما و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در نوار شمالی کشور از وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان، با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۶ شهریورماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، اظهار کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۷ و ۱۸ شهریور) برای ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.


وی ادامه داد:‌ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۹ و ۲۰ شهریور) این شرایط علاوه‌بر نواحی ذکر شده برای بخش‌هایی از استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.به‌گفته ضیاییان، طی پنج روز آینده در نواحی شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ شهریور) برای بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، سمنان، شمال اصفهان، قم، جنوب تهران، مرکزی و برای نواحی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از بعدازظهر فردا (۱۷ شهریور) تا اواخر هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور روند کاهشی ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد داشت.


ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶  درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۸ شهریور) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha