استاندار تهران از واگذاری بیمارستان 160 تخت خوابی خیرساز قدیر به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پردیس ظرف یک ماه آینده خبر داد.

واگذاری بیمارستان۱۶۰تخت خوابی قدیربه دانشگاه علوم پزشکی درپردیس/بررسی خط متروی تهران-پردیس

سلامت نیوز:استاندار تهران از واگذاری بیمارستان 160 تخت خوابی خیرساز قدیر به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پردیس ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،انوشیروان محسنی بندپی در تشریح روند تکمیل زیرساخت ها در شهرستان پردیس گفت: شهرستان پردیس در استان تهران با رشد 10.3 درصدی بیشترین رشد جمعیت را در میان شهرستان های استان دارد و خدمات زیربنایی برای این جمعیت فراهم نشده است؛ برای مثال در حوزه سرانه تخت بیمارستانی با کمبود مواجه است لذا با بخش خصوصی مذاکره شده که بیمارستان قدیر که به اتمام رسیده به دانشگاه علوم پزشکی هبه شود که در حال حاضر مقدمات آن فراهم و صورتجلسات آن آماده شده است.


وی افزود: ظرف یک ماه آینده این بیمارستان 160 تخت خوابی خیرساز تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهد شد که بتوانند به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند.


وی ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی و ورزشی از دیگر مشکلات این شهرستان 170 هزارنفری است که احتمالا جمعیت این شهرستان در سرشماری سال بعد به 300 هزارنفر افزایش پیدا می کند که به تناسب این جمعیت خدمات آموزشی، ورزشی و فرهنگی در شهرستان وجود ندارد، لذا از همین الان درخواستی به وزیر راه و شهرسازی نوشتیم که نسبت به تامین این زیرساخت اقدام شود که خوشبختانه توجه ویژه ای به تامین زیرساخت ها توسط وزیر وجود دارد.


وی تاکید کرد: در شهرستان پردیس پیشران های توسعه ای وجود دارد که از جمله آنها می توان به احداث آزادراه تهران-پردیس که در حال بهره برداری است و خط متروی تهران-پردیس اشاره کرد؛ خطی که مطالعات آن توسط قرارگاه خاتم انجام شده و در هیات دولت در حال بررسی است.


استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به پارک علم و فناوری شهرستان پردیس به عنوان یکی دیگر از پیشران های توسعه ای اشاره کرد و افزود: گسترش فضا برای پارک علم و فناوری که بزرگترین پارک علم و فناوری کشور است و نزدیکی به تهران و دانشگاه های تخصصی تهران از مزیت هایی است که موجب رشد قابل قبولی در این پارک علم و فناوری شده است.


وی افزود: درخواست افزایش 1000 هکتاری این پارک علم و فناوری داده شده که به دلیل اینکه بخش زیادی از شهرستان پردیس جزو مناطق حفاظت شده است با محیط زیست هماهنگی شده تا بتوانیم این زمین را در اختیار این پارک قرار دهیم که نیازهای صنعتی و نیازهای زیربنایی کشور و تامین لوازمی که احتیاج به خارج داریم در همین پارک تولید شود.


بندپی تاکید کرد: در حال حاضر 400 واحد دانش بنیان در این پارک فعال هستند که امیدواریم استقرار واحدهای بیشتر در این پارک را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha