رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران فهرست مكمل‌های مجاز برای ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی كه مورد تأیید ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) نیز قرار دارد را اعلام كرد.

سلامت نیوز : رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران فهرست مكمل‌های مجاز برای ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی كه مورد تأیید ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) نیز قرار دارد را اعلام كرد.

لطفعلی پوركاظمی در گفت‌وگو با فارس، به شایع‌ترین مواد نیروزای غیر مجاز كه در بین ورزشكاران ایرانی رواج یافته است از جمله ناندرولون، تستسترون، متاندیون (متان)، هورمون رشد، انسولین، سوما، LH، HCG، كلنبوترول، فوروسماید (لازیكس) اشاره كرد و اظهار داشت: مكمل‌های مجاز برای استفاده در ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی كه مورد تأیید ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) نیز است شامل استیمول، مگامس 400، كربومس، مسیووی، فایبر كلیر، ماكس گلوتامین، سنتری، وگان گلاتین اكی ناسه، سان كیست، ویتامین C و آنتی ایجینگ هستند.

وی به دیگر مكمل‌های مجاز برای استفاده در ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی از جمله ال آرژی نین، ماكس كره آلكالین، آلگومد، ویتامین E 400، كافئین، ماكسی بكا و كیوماكس اشاره كرد و گفت: ورزشكاران یا مربیان می‌توانند مكمل‌های جدید وارداتی را نیز به آزمایشگاه ستاد ملی با دوپینگ واقع در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برای آزمایش ارسال كنند تا وضعیت آنها از نظر مجاز یا غیر مجاز بودن اعلام شود.

به گزارش فارس، ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) برای پیشگیری از مصرف داروها و مكمل‌های غیر مجاز توسط ورزشكاران از جمله قبل از اعزام كاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی گوانگجو چین، نمونه‌های مكمل‌های شایع مصرفی در بین ورزشكاران تیم‌های مختلف فدراسیون‌ها را در آزمایشگاه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ كشور مورد آزمایش قرار داد و آنها را تأیید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha