سلامت نیوز : اولویت برنامه‌های فناوری باید به سمت پیشگیری برود و در همین ارتباط اولین فراخوان عمومی تولید واكسن در كشور تا یك ماه آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش وب‌دا دكتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب، گفت: در برنامه‌ریزی‌های تحقیقاتی و فناورانه نیز مانند سایر برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پیشگیری بر درمان مقدم است، بنابراین پژوهشگرانی كه توانایی تولید واكسن دارند می‌توانند در این فراخوان برنامه‌های خود را ارائه دهند.
وی افزود: با توجه به هزینه های بسیار زیاد احداث كارخانه‌های تولید دارو سیاست ایجاد اتاق‌های تمیز (Clean room)‌ برای میان بر رفتن مسیر طولانی احداث كارخانه و تولید دارو را برگزیده‌ایم كه هم‌اكنون در 5 دانشگاه علوم پزشكی كشور زمینه ساخت این اتاق‌ها فراهم شده است.
قانعی با اشاره به این كه از مجموع 140 داروی موجود بیوتكنولوژی در دنیا فقط 12 نوع آن در كشور ساخته می‌شود، گفت: 85 درصد از چرخه تولید این داروها در دستان كشورهای غربی است و ما باید با برنامه‌ریزی منسجم به سمت تولید این داروها در داخل گام برداریم تا در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha