با وجود مكاتباتی كه وزارت بهداشت با بیمه مركزی نمایندگان مجلس داشته اما همچنان بیمه های تجاری به ویژه بیمه های خصوصی حاضر به پرداخت بدهی هایشان نبوده و این وزارتخانه به ناچار از آنها شكایت خواهد كرد.

سلامت نیوز : با وجود مكاتباتی كه وزارت بهداشت با بیمه مركزی نمایندگان مجلس داشته اما همچنان بیمه های تجاری به ویژه بیمه های خصوصی حاضر به پرداخت بدهی هایشان نبوده و این وزارتخانه به ناچار از آنها شكایت خواهد كرد.
رضا رضایی، مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت در پاسخ به پیگیری های خود مبنی بر نتیجه مذاكرات این وزارتخانه برای وصول بدهی بیمه های تجاری اظهار داشت: با وجود پیگیری پیاپی وزارت بهداشت و مكاتباتی كه با بیمه مركزی نمایندگان مجلس و مكان های مرتبط داشته‌ام همچنان بیمه های تجاری به خصوص بیمه های خصوصی حاضر به پرداخت بدهی‌شان به این وزارتخانه نیستند.

وی ادامه داد: این بیمه ها هنگام بیمه كردن افراد، 10 درصد شخص ثالث، سرنشین و مازاد را از آنها دریافت كرده و حساب بانكی‌شان موجود است ولی با دلایل واهی از پرداخت آن به وزارت بهداشت امتناع می كنند.

رضایی یادآور شد، با اینكه وزارت بهداشت پولی از بیمه ها دریافت نكرده ولی طبق تعرفه های دولتی به بیماران تصادفی خدمات رایگان ارائه می دهد.

وی تصریح كرد: در صورت پرداخت نكردن بدهی از سوی بیمه های تجاری به وزارت بهداشت، شكایت قضایی از آنها در دستور كار این وزارتخانه قرار می گیرد.

گفتنی است، بیمه های تجاری 150 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهكار بوده و از پرداخت آن امتناع می‌ورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha