رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در واکنش به توقف عملیات ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در غرب تهران، توضیحاتی ارائه داد.

سرنوشت احداث بیمارستان سوختگی در غرب پایتخت

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در واکنش به توقف عملیات ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در غرب تهران، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، احداث بیمارستان سوانح سوختگی در منطقه کن تهران به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و به منظور تأمین تمام نیازهای بیماران سوختگی در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع، در سال ۱۳۹۲ آغاز شد اما بعد از مدتی ادامه عملیات اجرایی این پروژه متوقف شد.
آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، تکمیل این پروژه به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت تا بتواند در دهه فجر ۱۳۹۶ به بهره برداری برسد. اما، عدم تامین اعتبارات مورد نیاز، اجرای پروژه را متوقف ساخت.


جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به توقف چند ساله این پروژه، گفت: ساخت بیمارستان از سال ۹۷ دوباره از سر گرفته شد و عملیات احداث آن با سرعت در حال انجام است.


وی با اشاره به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان دولت دوازدهم، این بیمارستان به بهره برداری برسد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، به دریافت وام بانکی و کمک‌های وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: طولانی شدن زمان ساخت بیمارستان باعث شد تا اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه پاسخگو نباشد و در نتیجه به اعتبارات بیشتری نیاز است.
کوهپایه زاده با اشاره به اینکه تا کنون کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل پروژه به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل‌های مختلف تأمین شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بودجه تکمیل پروژه از محل پروژه‌های ملی وزارت بهداشت و…، دیده شده است و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.


وی از این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان ارجاعی سوختگی و جراحی پلاستیک نام برد و افزود: این بیمارستان با ۱۵۰ تخت، ترکیبی از بیمارستان‌های سوختگی و جراحی پلاستیک است.

کوهپایه زاده گفت: تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان نیز پیش بینی و تأمین شده است و امیدواریم خیلی زودتر از پایان دولت دوازدهم، به بهره برداری برسد.
نام این بیمارستان که در غرب تهران واقع شده است و می‌تواند به عنوان دومین بیمارستان سوختگی در پایتخت تلقی شود، باب‌الحوائج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha