عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی در فصل تابستان، توصیه می‌شود از كفش‌های تابستانی و روباز استفاده شود.

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی در فصل تابستان، توصیه می‌شود از كفش‌های تابستانی و روباز استفاده شود.

دكتر محمد امیدیان درگفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: در فصل تابستان و به‌ویژه در مناطق گرمسیر باید از كفش‌های تابستانی استفاده شود،‌ زیرا پوشیدن كفش‌های چرمی و بدون منفذ موجب تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع پا و ابتلا به بیماری‌های پوستی و قارچی می‌شود.

وی افزود: تعریق بیش از حد پا به دلیل پوشیدن كفش‌های بدون منفذ می‌تواند موجب بروز حساسیت در ناحیه پا شود. همچنین در صورتی كه سابقه ابتلا به بیماری‌های پوستی در فرد وجود داشته باشد، احتمال بروز بیماری‌های قارچی در فضای میان انگشتان افزایش می‌یابد.

امیدیان تصریح كرد: قارچ انگشتان پا به صورت لكه‌های سفید رنگ در فضای میان انگشتان و یا در كف پا بروز می‌كند و با خارش شدید همراه است.

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: برای پیش‌گیری از ابتلا به حساسیت‌های پوستی در فصل تابستان توصیه می‌شود در طول روز پاها به دفعات با آب و صابون شسته و بلافاصله با حوله تمیز خشك شوند.

وی ادامه داد: استفاده از كفش‌های روباز و تابستانی، میزان تعریق پا را كاهش می‌دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قارچی و پوستی هم كاهش می‌یابد.

امیدیان با تاكید بر این‌ كه نباید كفش را بدون جوراب پوشید، گفت: برخی افراد نسبت به چرم و یا پلاستیك به كار رفته در كفش حساسیت دارند این ‌گونه افراد نباید كفش را بدون جوراب بپوشند. جوراب مانعی برای تماس مستقیم پا با كفش است و مانع بروز حساسیت پوستی و اگزما می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha