واکسن‌ها نسخه ضعیف‌شده یا کشته شده یک بیماری هستند که باعث می‌شود بدن آنتی‌بادی آن را تولید کند و در برابر آن مقاوم شود؛ البته بعضاً عوارض جانبی را نیز با خود به‌همراه دارد که واکسن آنفلوانزا نیز از آن مستثنا نیست.

آیا افرادی‌که قبلاً واکسن آنفلوانزا دریافت کردند باز هم نیاز به واکسن دارند؟

سلامت نیوز:واکسن‌ها نسخه ضعیف‌شده یا کشته شده یک بیماری هستند که باعث می‌شود بدن آنتی‌بادی آن را تولید کند و در برابر آن مقاوم شود؛ البته بعضاً عوارض جانبی را نیز با خود به‌همراه دارد که واکسن آنفلوانزا نیز از آن مستثنا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، گسترش کرونا و غیرقابل پیش‌بینی بودن این ویروس باعث شده تا توجه به برخی از اقدامات درمانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که یکی از این موارد مربوط به واکسن آنفلوانزا است.


چرا دریافت واکسن آنفلوانزا مهم است؟
آنفلوانزا دارای علائم مشابهی با کووید-۱۹ دارد و می‌تواند در موارد ابتلا سیستم دفاعی بدن را به شدت تضعیف کرده و به آن آسیب برساند.
از آنجایی‌که مشخص نیست ترکیب آنفلوانزا با کرونا چه خطری را برای سلامت افراد به‌دنبال خواهد داشت لذا توصیه می‌شود افراد حداکثر تا اواخر مهر ماه نسبت به دریافت این واکسن اقدام کنند تا با آغاز شیوع آنفلوانزا مراکز درمانی همزمان درگیر دو بیماری با علائم مشابه نباشند.


آیا افرادی‌که قبلاً واکسن آنفلوانزا دریافت کردند باز هم نیاز به واکسن دارند؟
ویروس آنفلوانزا از انواع ویروس‌هایی است که جهش می‌یابد و هر ساله واکسن جدیدی از آن ساخته می‌شود و لذا افرادی‌که در سال‌های گذشته این واکسن را دریافت می‌کنند باید برای پیشگیری از ابتلای به آن مجدد این ویروس را دریافت کنند.


چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند؟
با توجه به وضعیت شیوع کرونا و احتمال آسیب‌های خطرناک ناشی از ترکیب دو ویروس کرونا و آنفلوانزا توصیه می‌شود همه افراد این واکسن را دریافت کنند اما اولویت با افراد مسن، دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان است.


واکسن آنفلوانزا عوارض جانبی دارد
با توجه به این‌که واکسن‌ها نسخه ضعیف‌شده یا کشته شده آن بیماری هستند که باعث می‌شود بدن آنتی‌بادی آن را تولید کند و در برابر آن مقاوم شود بعضاً عوارض جانبی را نیز با خود به‌همراه دارد که واکسن آنفلوانزا نیز از آن مستثنا نیست.


برخی از مهم‌ترین عوارض واکسن آنفلوانزا عبارتست از انسداد بینی، سردرد، خستگی و از دست دادن اشتها برای مدت کوتاه، تب، سرفه خشک، خستگی، لرز، درد مفصل یا درد عضلات که البته همه یا بخشی از موارد ممکن است در کوتاه‌مدت اتفاق بیفتد اما پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha