تاکنون محققان توصیه های زیادی درباره ضدعفونی کردن لباس های آلوده به ویروس داشته و توصیه کرده اند که حتما لباس های آلوده و نیز لباس های فرد مبتلا به کرونا را با مواد مخصوص، ضدعفونی کنید.

آیا کرونا در ماشین لباسشویی از بین می رود؟

سلامت نیوز: تاکنون محققان توصیه های زیادی درباره ضدعفونی کردن لباس های آلوده به ویروس داشته و توصیه کرده اند که حتما لباس های آلوده و نیز لباس های فرد مبتلا به کرونا را با مواد مخصوص، ضدعفونی کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، در دنیای امروز که استفاده از تکنولوژی حرف اول را می زند، استفاده از ماشین لباسشویی در بسییاری از منازل مرسوم است. اما آیا ماشین لباسشویی هم قابلیت از بین بردن ویروس را دارد یا خیر؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این پرسش دهیم، باید بگوییم، خیر. شستشوی لباس ها داخل ماشین لباسشویی با مواد شوینده معمولی هرگز ویروس ها و میکروب ها را به طور مستقیم از بین نمی برد اما این مساله خیلی هم جدی نیست و تاکنون شواهدی دال بر این که فردی بر اثر تماس با لباس آلوده به کرونا مبتلا شده باشد، وجود نداشته است. بنابراین لازم نیست ماشین لباسشویی را بعد از استفاده ضدعفونی کنید و تنها تمیز کردن آن کافی است.

با این اوصاف محققان بر این باورند که شستشوی لباس ها، پوشش های صورت یا ماسک های قابل شستشوی پارچه ای، ملحفه، حوله ها و دیگر پارچه های آلوده به ویروس در ماشین لباسشویی با دمای آب بالا و خشک شدن آنها در داخل ماشین کفایت می کند.

به گزارش webmd، وقتی حرف از کووید- 19 می شود، خشک کردن لباس ها در داخل خشک کن بخش مهمی از فرآیند شستشوی لباس ها به شمار می رود چرا که ویروس SARS-CoV-2 بسیار نسبت به حرارت حساس است. برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی، کافی است لباس ها را در دمای بسیار بالا برای چند ساعت خشک کنید؛ اما تنظیمات خشک کن ماشین های لباسشویی معمولا به گونه ای است که به خودی خود با حرارتی که تولید می کند باکتری ها و ویروس های موجود در پارچه را هم از بین می برد.

اما در این میان، اگر فردی از اعضای خانواده شما مبتلا به کووید- 19 باشد، قضیه کمی فرق می کند و باید احتیاط بیشتری به خرج دهید. لباس ها، ملحفه و پارچه هایی را که فرد مبتلا با آنها سر و کار داشته را حتما با دستکش جابه جا کنید و آنها را تکان ندهید تا از این طریق ویروس در هوا پخش نشود.

بعد از انداختن لباس های آلوده فرد مبتلا داخل ماشین لباسشویی، مقداری سفیدکننده یا وایتکس هم داخل محفظه پودر بریزید و تا حد امکان بگذارید لباس ها در بالاترین دما شسته و خشک شوند. حتما بعد از دست زدن به لباس های فرد آلوده، دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

اما اگر خودتان یا اعضای خانواده تان سالم بوده و مبتلا به کرونا نیستید، نگران نباشید. در شرایط فعلی که ممکن است تردد در محیط بیرون لباس هایتان را آلوده کند، نیازی به ضدعفونی لباس ها نیست و تنها شستشوی آنها داخل ماشین لباسشویی و خشک کردن آنها در خشک کن ماشین، لباس هایی را که ممکن است آلوده باشند را به خوبی تمیز می کند و ویروس های احتمالی را هم از بین می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha