سلامت نیوز : گروهی از متخصصان بیمارستان مموریان نورت وسترن دریافته‌اند كه تصاویر سی‌تی‌اسكن می‌توانند احتمال سرطان ریه را زودتر تشخیص دهند.

به گزارش ایسنا، سی‌تی‌اسكن، سریعتر از رادیوگرافی با پرتوایكس می‌تواند سرطان ریه را شناسایی كند و این امر تاثیر قابل توجهی در شانس درمان مبتلایان به این سرطان را دارد.

در آزمایش ملی معاینات ریوی كه اخیرا در آمریكا انجام گرفته است معلوم شد كه احتمال مرگ مبتلایان به سرطان ریه در بیمارانی كه سی‌تی‌اسكن انجام داده بودند 20 درصد كمتر از بیمارانی بود كه از طریق رادیولوژی اشعه ایكس قفسه سینه معاینه شده بودند.

دكتر اریك ام هارت، متخصص رادیولوژی و از متخصصان اصلی این بیمارستان متذكر شد: تاكنون هیچ تست معاینه‌ای برای تشخیص این سرطان در مراحل اولیه كه امكان درمان را افزایش می‌دهد، ارائه نشده است.

در طول مطالعات اخیر بیش از 400 نفر در آزمایشات شیكاگو شركت كردند. دكتر هارت در بیانیه‌ای تصریح كرد: ما وقتی متوجه شدیم كه امكان نجات بیماران از این سرطان به دلیل تشخیص زودتر بیماری توسط سی‌تی‌اسكن وجود دارد، بسیار امیدوار و خوشحال شدیم.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مطالعه در 33 منطقه مختلف در سراسر آمریكا صورت گرفت و بیش از 53 هزار نفر در گروه‌های سنی 55 تا 74 سال كه سیگاری بودند یا سابقا سیگار می‌كشیدند در این بررسی‌ها شركت كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha