مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر ما وضعیت همه مناطق را قرمز دیده‌ایم و دیگر وضعیت زرد و سفید نداریم.

آموزش‌و پرورش تهران: وضعیت همه مناطق قرمز است

سلامت نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر ما وضعیت همه مناطق را قرمز دیده‌ایم و دیگر وضعیت زرد و سفید نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «عبدالرضا فولادوند» مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که بنا بود آموزش در مناطق قرمز،‌ به صورت مجازی باشد، اما چطور ناگهان بنا به حضور دانش آموزان در مدارس شد؟ گفت: این تصمیم برای ما ناگهانی نبود، شاید برای دانش آموزان ناگهانی بوده که روی برگزاری غیرحضوری سرمایه گذاری کرده بودند.

فولادوند با بیان اینکه برای ما مدارس همه مناطق قرمز هستند، توضیح داد: ما سناریوهای متعددی را تعریف کردیم و مدارس ما آمادگی دارند، اما به همکاری خانواده‌ها هم نیاز مبرم خواهند داشت. در حال حاضر ما وضعیت همه مناطق را قرمز دیده‌ایم و دیگر وضعیت زرد و سفید نداریم.

وی افزود: اتفاقا وضعیت سفید، شرایط را بدتر می‌کند، زیرا برخی تصور می‌کنند چون وضعیت سفید است، می‌توانند پروتکل‌ها را نادیده بگیرند، هر کاری که خواستند انجام بدهند، ماسکشان را بردارند و بعد وضعیت به قرمز می‌رسد. از این رو بنا را بر وضعیت قرمز گذاشتیم و پروتکل‌ها را سختگیرانه‌تر کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به هر حال مدارس برای عبور از این شرایط و یافتن آمادگی کامل باید روی ریل قرار بگیرند تا کارها انجام شود.

فولادوند با تاکید براینکه خانواده‌ها آموزش فرزنداشان را رصد کنند، گفت:‌ خانواده‌ها امسال باید در رصد وضعیت آموزشی و سلامت دانش آموزان با مدرسه همکاری کنند. ما آمادگی کامل داریم و مدیران و شورای مدرسه هم برای نحوه آموزش در مدرسه تصمیم گیری می‌کنند، اکنون دنیا این تجربیات را دارد و ما هم باید بالاخره وارد این عرصه می‌شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت آموزش و یادگیری با آموزش مجازی پایین نمی‌آید؟ گفت: همه می‌دانند که کیفیت آموزشی پایین می‌آید، ولی چه کار کنیم؟ دنیا این فرمول را پیگیری می‌کند و ما هم نباید از متدهای جهانی عقب بمانیم. برهمین اساس باید تلاش کنیم تا زمانی که وضعیت مشخص می‌شود، به نوعی آموزش را به سمت جلو پیش ببریم.

فولادوند اظهار داشت: ما نمی‌دانستیم انتهای دوران کرونا چه زمانی است که بگوییم بعد از آن زمان یک دوره فشرده آموزشی برگزار خواهیم کرد. احتمال دارد کرونا دو سه سال دیگر هم طول بکشد،‌ پس این تصمیم باعث می‌شود، ما منفعل نشویم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد:‌ این را هم باید بدانیم که اگر بیش از این میان دانش آموزان و مدرسه فاصله بیافتد، برگرداندن وضعیت به شرایط قبلی بسیار سخت‌تر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha