رییس كمیسیون كشاورزی مجلس با انتقاد از ستاد هدفمند كردن یارانه ها در خصوص عدم دعوت از نمایندگان تشكل های كشاورزی گفت: تعیین قیمت شیر منطقه ای باعث افزایش نابسامانی و ایجاد رانت خواهد شد.

تعیین قیمت شیر یارانه‌ای به افزایش رانت دامن می‌زند
 سلامت نیوز : رییس كمیسیون كشاورزی مجلس با انتقاد از ستاد هدفمند كردن یارانه ها در خصوص عدم دعوت از نمایندگان تشكل های كشاورزی گفت: تعیین قیمت شیر منطقه ای باعث افزایش نابسامانی و ایجاد رانت خواهد شد.
عباس رجایی در گفت وگو با ایلنا اظهارداشت: در قانون افزایش بهره‌وری كه به تصویب مجلس رسیده بود تمام دستگاه‌های اجرایی موظف بودند هنگام تصمیم‌گیری در حوزه كشاورزی حتمانمایندگان بخش‌های خصوصی را جلسات تصمیم‌گیری دعوت كنند و عدم حضور این تشكل‌ها نوعی تخطی از قانون بوده و زیبنده نظام نیست.
به گفته رجایی تعیین قیمت شیر منطقه‌ای باعث سوء استفاده و ایجاد مسایل حاشیه‌ای از جمله رانت خواهد شد.
نماینده مردم اراك در مجلس با اعلام این كه مجلس و كمیسیون كشاورزی، موضع خود را درخصوص قیمت شیر اعلام كرده است تصریح كرد: باید برای شیر یك رقم پایه تحت عنوان قیمت استاندارد تعریف شود و استان‌ها بالاتر از این رقم قیمت شیر را تعیین كنند.
رجایی در ادامه با بیان اینكه واردات بی‌رویه باعث تزلزل تولید كشاورزی شده‌است اظهار داشت: با ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع براساس قانون مشخص شده تمامی مسایل در خصوص واردات و صادرات تولیدات كشاورزی به وزارت كشاورزی واگذار شده و این وزارتخانه به عنوان تنها متولی تولید كننده چگونگی ورود و خروج تولیدات خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha