سلامت نیوز : در حالی كه با فرارسیدن فصل گرما و تابستان ممكن است میزان ابتلا به آنفلوآنزا كاهش پیدا كند اما این سكوت موقتی ویروس‌ها نباید شما را از اهمیت واكسیناسیون به موقع در برابر این بیماری دردسرساز غافل كند بلكه توصیه می‌شود از هم اكنون روی تقویم خود برای واكسیناسیون آنفلوآنزا در آخرین ماه فصل تابستان علامت بگذارید.

به گزارش ایسنا، این توصیه بویژه برای زنان باردار حائز اهمیت است چون كارشناسان همواره تاكید دارند كه زنان باردار باید در برابر این بیماری به موقع واكسینه شوند. نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است كه اگر این واكسیناسیون زودتر انجام شود بهتر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از پزشكان معتقدند كه اگر تزریق واكسن با تاخیر صورت گیرد نمی‌تواند به طور مناسب و مطلوب از بروز بیماری جلوگیری كند.

دكتر ایوان آر. مایرز از مركز پزشكی دانشگاه دوك در این رابطه تصریح كرد: پیغام ما این است كه هرچه زودتر واكسیناسیون صورت بگیرد تاثیر آن بهتر خواهد بود. طبق توصیه مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، هر سال واكسیناسیون آنفلوآنزای فصلی باید از اوایل شهریور ماه و یا به محض توزیع واكسن جدید درهمان سال صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha