پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 299531

واقعیت این است كه ماسك‌ زدن در كاهش وزن تاثیر دارد. استفاده طولانی‌مدت از ماسك باعث بالا رفتن سطح دی‌اكسید كربن و در نتیجه بالا رفتن سطح اسید كربنیك در بدن می‌شود كه پیامد آن اسیدی‌تر شدن مایعات بدن در نتیجه افت متابولیسم، چربی‌سوزی و سطح سوخت‌وساز بدن است.

آیا زدن ماسك تاثیری در كاهش وزن دارد؟

سلامت نیوز: واقعیت این است كه ماسك‌ زدن در كاهش وزن تاثیر دارد. استفاده طولانی‌مدت از ماسك باعث بالا رفتن سطح دی‌اكسید كربن و در نتیجه بالا رفتن سطح اسید كربنیك در بدن می‌شود كه پیامد آن اسیدی‌تر شدن مایعات بدن در نتیجه افت متابولیسم، چربی‌سوزی و سطح سوخت‌وساز بدن است.

-*سلامت نیوز مهرداد رحیم زاده ،پس توصیه می‌شود با رعایت تمام نكات بهداشتی و استفاده حداكثری از ماسك، هوشمندانه‌تر از ماسك استفاده كنید. درصورتی كه امكان دوركاری ندارید و به‌ناچار در محل كار خود باید با همكاران و مراجعه‌كنندگان مواجهه داشته باشید و مجبورید ساعت‌های طولانی از ماسك استفاده كنید.

راهكارهایی وجود دارد كه از اثرات منفی تجمع دی‌اكسیدكربن در بدن بكاهید:

1 - در مواقع استراحت در فضای باز یا ایمن ماسك خود را بردارید و نفس عمیق بكشید.

2- سیگار یا قلیان نكشید.

3- افزودنی‌هایی در بازار وجود دارد كه با افزودن آنها به آب بدون تغییر درطعم و مزه با افزودن هیدروژن مولكولی و منیزیم و كلسیم یونی به آب علاوه‌بر این‌كه موجب قلیایی ‌شدن آب می‌شوند، آب خاصیت آنتی‌اكسیدانی نیز پیدا می‌كند كه علاوه‌بر خنثی‌كردن اثرات منفی تجمع دی‌اكسیدكربن در بدن و افزایش چربی‌سوزی، بر افزایش ایمنی نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما توجه كنید از محصولاتی استفاده شود كه دارای برند معتبر و گواهینامه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو باشد.

افزودن برخی مواد مانند سركه سیب یا آبلیموی تازه به آب آشامیدنی آن را اسیدی‌ می‌کند، اما یون‌هایی به بدن وارد می‌كند كه می‌تواند مقداری از اسیدی شدن خون کاسته و تاثیر تجمع دی‌اكسیدكربن را تاحدی خنثی كند. اما فعلا بهترین راه ممكن، استفاده از افزودنی‌های قلیایی‌كننده آب است كه اصطلاحا به آنها بادی‌بالانس می‌گویند و در برخی داروخانه‌ها یا به صورت اینترنتی قابل خرید هستند.

البته مسائل دیگری نیز باعث اسیدی‌شدن خون و كاهش متابولیسم و چربی‌سوزی از این طریق می‌شود كه به اختصار نام می‌برم: استفاده زیاد از پلاستیك و ظروف یك‌بارمصرف، استنشاق برخی حلال‌ها و مواد شیمیایی كه در آرایشگاه‌ها برای رنگ مو یا كاشت ناخن استفاده می‌شود و مصرف بیش از حد پروتئین و نیترات موجود در آب كه استفاده از آب‌های قلیایی قادر به خنثی نمودن اثرات منفی اسیدی شدن محیط بدن به هر طریقی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha