براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی وقوع رگبار در برخی مناطق کشور پیش بینی می شود.

پیش بینی وقوع رگبار در برخی مناطق کشور

سلامت نیوز:  براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی وقوع رگبار در برخی مناطق کشور پیش بینی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات البرز در شمال استان های البرز، تهران و سمنان، همچنین نیمه غربی هرمزگان، برخی نقاط فارس، شمال بوشهر، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب و جنوب اصفهان، ابرناکی همراه با رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. روزهای شنبه و یکشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال غرب و غرب سواحل شمالی کشور برقرار است.

همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

شدت بارش امروز در غرب هرمزگان، جنوب شرق و شمال فارس، جنوب اصفهان و ارتفاعات شمال شرق تهران پیش بینی می شود و از امروز تا دوشنبه هفته آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ خواهد داد.

همچنین از امروز تا سه شنبه هفته آینده در شمال غرب و سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما و طی همین مدت در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. باید توجه کرد که نوسانات دمایی در این مناطق حدود ۳ تا ۶ درجه خواهد بود.

در این بیش بینی درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی پنج روز آینده نیز آمده است: امروز جمعه ۲۱ شهریور ماه هوای تهران صاف، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، پیش بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۱ و ۱۹ درجه سانتی گراد است که این دما تا روز شنبه، ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه نیز آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده و حداکثر و حداقل دمای هوا به ترتیب ۳۱ و ۲۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. روز دوشنبه هوای تهران صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۹ و ۱۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. در روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا ۳۱ و ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha