سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 29962
سلامت نیوز : امروزه بوتاکس شایع‌ترین عمل زیبایی در آمریکاست و در کشور ما نیز شیوع بالایی پیدا کرده است. چروک صورت 2 نوع است؛ نوع اول چروک‌های دینامیک است که در اثر انقباض عضلات ایجاد شده‌اند. در سنین پایین که پوست الاستیسته خوبی دارد، این نوع چروک‌ها باقی نمی‌ماند اما در سنین بالاتر 40-35، چون الاستیسیته پوست پایین می‌آید، انقباض عضلات زیر پوست باعث می‌شود چروک‌ها از بین نرود و آثار چین خود را نشان دهد.

این حالت در ناحیه پیشانی، بین ابروها و دور چشم و قسمت بالای بینی بسیار واضح دیده می‌شود و با درجه‌های خفیف‌تری در ناحیه گردن، دور لب‌ها و چانه‌ ظاهر می‌شود. این چین و چروک‌ها را فقط بوتاکس برطرف می‌کند و جایگزین دیگری ندارند. البته لیزر می‌تواند کمک کننده باشد اما نتیجه دیگری ندارند. البته لیزر می‌تواند کمک‌کننده باشد اما نتیجه ضعیفی دارد، سختی کار بیشتر است و به تعداد جلسات زیادی نیاز دارد.

نوع دوم چروک‌ها به دلیل تجمع نور خورشید، و از دست رفتن الاستیسیته پوست و شل و افتاده شدن پوست، به وجود می‌آید. این نوع چروک‌ها با کرم‌ و تزریق بوتاکس از بین نمی‌روند و حتماً به استفاده از چند تکنولوژی لیزر برای جوان‌سازی پوست نیاز است.

داروهای تقلبی و غیراستاندارد در ایران زیاد یافت می‌شود. این داروها عوارضی دارند که آن را گاهی به بوتاکس ربط می‌دهند. در ضمن تزریق بوتاکس حتماً باید به وسیله شخص متخصص انجام شود تا آن را در نواحی درست تزریق کند که متخصص انجام شود تا آن را در نواحی درست تزریق کند که بعداً‌حالت چهره غیرطبیعی نشود. اگر داروی استاندارد زیر نظر متخصص تزریق شود، هم در کسانی که سن پایینی دارندو چین در حال تشکیل است و هم در افردای که جین‌های عمیق‌تری دارند، باعث برطرف شدن چین‌ها خوهاد شد. عوارض خود بوتاکس فوق‌العاده کم‌ و موقت است. شایع‌ـرین عارضه بوتاکس احساس سنگینی پلک است که 1 یا 2 هفته بعد از تزریق خودبه‌خود از بین می‌رود.
منبع:سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha