سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 29963
سلامت نیوز : رییس مرکز بهداشت استان قم هشدار داد: با توجه به حجم بالای ورود افراد از ملیتهای مختلف و رعایت نکردن بهداشت توسط برخی از آنها، ممکن است بیماری "وبا" مجدداً شیوع پیدا کند.

به گزارش ایسنا  "محمد محمدیان"، در جمع خبرنگاران با بیان این که عوامل متعددی در شیوع "التوریا" دخیل‌اند؛ گفت: هجوم میلیونی افراد از ملیتهای مختلف با فرهنگهای متفاوت و گاهی رعایت نکردن بهداشت توسط این افراد، هشدار احتمال شیوع التوریا(وبا) را دوچندان می‌کند.

محمدیان با تبریک اعیاد "شعبانیه" و با اشاره به زائرپذیر بودن مسجد مقدس "جمکران"، بیان کرد: در ایام مختلف، زائران زیادی از کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای آسیایی و آفریقایی به مسجد مقدس جمکران می‌آیند که ممکن است مسائل بهداشتی را رعایت نکنند و این حجم زائر در ایام شعبانیه به اوج خود می‌رسد که مسئولان جمکران باید در طرح توسعه این مکان مقدس این مسأله را هم در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: امکانات موجود در جمکران پاسخگوی نیازهای فراوان زائران نیست و باید زیرساختهای کاملتری برای زائران فراهم شود.

محمدیان افزود: تهیه آب و یخ سالم و بهداشتی، شست‌وشوی مرتب دستها با آب و صابون، ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات قبل از مصرف و خرید مواد غذایی از اماکن معتبر از شیوع این بیماری تا اندازه زیادی جلوگیری می‌کند.

رییس مرکز بهداشت استان قم گفت: قرار دادن مکانهایی برای روشویی و شست‌وشوی دستها با آب و مایع صابون باعث پیشگیری زیادی از این بیماری خواهد شد.

وی با اشاره به علام این بیماری که مهمترین آن، مسمومیت است، گفت: در صورت رسیدگی به موقع؛ این بیماری خطر جدی برای فرد نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha