یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 299630

یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوا خنک می‌شود؟

سلامت نیوز:یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده برای ارتفاعات استان‌های قزوین، البرزو تهران، مناطق شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل، نقاطی از زنجان، گیلان و غرب مازندران، زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و جنوب شرق لرستان رگبار و بارش باران به صورت پراکنده همراه با رعد و برق و تند باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه در نیمه شرقی کشور یعنی شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد، ادامه داد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی سواحل دریای خزر انتظار بارش باران و وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران را داریم.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان بیان اینکه طی این روز‌ها دریای خزر مواج می‌شود، اظهارکرد: این استان‌ها با کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما همراه هستند.


نقشینه افزود: برای دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال غرب و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران به صورت رگباری و گاهی همراه با رعد وبرق و تند باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.


وی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: بیشینه دمای امروز تهران ۳۳ است و فردا و پس فردا به ۳۱ درجه سانتی گراد می‌رسد و همچنین کمینه دمای آن در شمیرانات ۱۸ و در مهرآباد ۲۱ درجه سانتی گراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha