یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

سنگ کلیه رسوبات سختی است که به طور معمول در ادرار یافت می شود و در دستگاه ادراری جمع می شوند. به طور معمول، سنگ کلیه با تغییرات رژیم غذایی یا دارو درمان می شود.

بهترین درمان های طبیعی برای سنگ کلیه

سلامت نیوز: سنگ کلیه رسوبات سختی است که به طور معمول در ادرار یافت می شود و در دستگاه ادراری جمع می شوند. به طور معمول، سنگ کلیه با تغییرات رژیم غذایی یا دارو درمان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با این حال، داروهای خانگی نیز وجود دارد که می تواند به جلوگیری و حتی درمان سنگ کلیه کمک کند، مانند نوشیدنی های زیر:

۱- آب

اگر سنگ کلیه دارید یا مستعد ابتلا به آن هستید، اولین چیزی که پزشک احتمالاً به شما می گوید این است که حتماً مقدار زیادی آب بنوشید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، وقتی مواد معدنی و نمکی در ادرار جمع می شوند، سنگ کلیه تشکیل می شود. نوشیدن آب فراوان باعث رقیق شدن ادرار می شود، بنابراین مواد معدنی و نمکی در کلیه و مجاری ادرار جمع نمی شوند و به سنگ تبدیل نمی شوند. مهم نیست که شما چه نوع سنگ کلیه دارید، نوشیدن آب زیاد به شما کمک می کند.

۲- آب لیمو

آب لیمو می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه، به ویژه سنگ های کلسیم – متداول ترین نوع سنگ کلیه – کمک کند زیرا حاوی سیترات است.

کلسیم و اگزالات با یکدیگر میل دارند، به این معنی که آنها به هم می چسبند و اگزالات کلسیم را تشکیل می دهند. وقتی این اتفاق در مجاری ادراری رخ دهد منجر به سنگ کلیه می شود.

۳- آب انار

انار به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ممکن است در درمان سنگ کلیه نیز مفید باشد.

آنتی اکسیدان ها به جلوگیری و کاهش استرس اکسیداتیو، که با تشکیل سنگ کلیه مرتبط است، کمک می کنند. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که رادیکال های آزاد یا مولکول های زیادی با تعداد ناموزون الکترون وجود داشته باشد که این امر باعث واکنش بسیار زیاد آنها می شود. وقتی آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد تماس پیدا می کنند، به رادیکال آزاد یک الکترون می دهند و آن را تثبیت کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha