شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده و مرگ ۹۲۴ هزار و ۵۷۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

آمار جهانی همه‌گیری کرونا / تعداد مبتلایان در آستانه ۲۹ میلیون نفر

سلامت نیوز:شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده و مرگ ۹۲۴ هزار و ۵۷۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۲۰ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۱۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.


روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
در میان هفت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۴۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی هفت میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۵۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۸۹۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.


همچنین از ۲۱ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۸۸۷  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۲۰ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۱۲ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۲۴ هزار و ۵۷۵ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.


آمریکا با بیش از ۶.۶ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.
همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ هستند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 ۱. آمریکا شش میلیون و ۶۷۶ هزار و ۶۰۱ مبتلا، ۱۹۸ هزار و ۱۲۸ قربانی
۲. هند چهار میلیون و ۷۵۴ هزار و ۳۵۶ مبتلا، ۷۸ هزار و ۶۱۴ قربانی
۳. برزیل چهار میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۱۳۱ هزار و ۲۷۴ قربانی
 ۴. روسیه یک میلیون و ۵۷ هزار و ۳۶۲ مبتلا، ۱۸ هزار و ۴۸۴ قربانی
۵. پرو ۷۲۲ هزار و ۸۳۲ مبتلا، ۳۰ هزار و ۵۹۳ قربانی
۶. کلمبیا ۷۰۸ هزار و ۹۶۴ مبتلا، ۲۲ هزار و ۷۳۴ قربانی
۷. مکزیک ۶۶۳ هزار و ۹۷۳ مبتلا، ۷۰ هزار و ۶۰۴ قربانی
۸. آفریقای جنوبی ۶۴۸ هزار و ۲۱۴ مبتلا، ۱۵ هزار و ۴۲۷ قربانی
۹. اسپانیا ۵۷۶ هزار و ۶۹۷ مبتلا، ۲۹ هزار و ۷۴۷ قربانی
۱۰.آرژانتین ۵۴۶ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ۱۱ هزار و ۲۶۳ قربانی


پس از آن کشورهای شیلی با ۴۳۲ هزار و ۶۶۶ مبتلا، ایران با ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ مبتلا، فرانسه با ۳۷۳ هزار و ۹۱۱ مبتلا، انگلیس با ۳۶۵ هزار و ۱۷۴ مبتلا، بنگلادش با ۳۳۶ هزار و ۴۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۵ هزار و ۵۰ مبتلا، پاکستان با ۳۰۱ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ترکیه با ۲۸۹ هزار و ۶۳۵ مبتلا، عراق با ۲۸۶ هزار و ۷۷۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۶ هزار و ۲۹۷ مبتلا، آلمان با ۲۶۰ هزار و ۵۴۶ مبتلا، فیلیپین با ۲۵۷ هزار و ۸۶۳ مبتلا، اندونزی با ۲۱۴ هزار و ۷۴۶ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۵۲ هزار و ۷۲۲ مبتلا، اوکراین با ۱۵۱ هزار و ۸۵۹ مبتلا، کانادا با ۱۳۶ هزار و ۱۴۱ مبتلا، بولیوی با ۱۲۵ هزار و ۹۸۲ مبتلا، قطر با ۱۲۱ هزار و ۵۲۳ مبتلا، اکوادور با ۱۱۶ هزار و ۴۵۱ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۸۰۳ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۳ هزار و ۹۲ مبتلا، رومانی با ۱۰۲ هزار و ۳۸۶ مبتلا، پاناما با ۱۰۱ هزار و ۴۱ مبتلا و مصر با ۱۰۰ هزار و ۸۵۶ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha