معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی اعلام کرد: نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طبق مصوبه وزارت بهداشت و شورای آموزشی دانشگاه برای دروس تئوری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ به صورت مجازی برگزار می شود

سلامت نیوز: معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی اعلام کرد: نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طبق مصوبه وزارت بهداشت و شورای آموزشی دانشگاه برای دروس تئوری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، دکتر مهدی فرهودی با بیان این مطلب گفت: در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور به صورت مجازی برگزار شد، با بهره گیری از سامانه نوید و سامانه آموزش آنلاین دروس تئوری را به صورت مجازی برگزار کردیم و آزمون نهایی با بهره گیری از سامانه فرادید به صورت مجازی برگزار شد و دانشجویان توانستند از هر نقطه ای از کشور در کلاسهای مجازی و آزمونهای آنلاین شرکت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه اولین تجربه برگزاری آزمون های آنلاین را داشتیم، با مشکلاتی نظیر قطعی اینترنت دانشجویان در زمان امتحان مواجه شدیم که با توجه به مصوبه شورای آموزشی دانشگاه و دانشکده در برخی موارد سعی کردیم آزمون ها را تجدید کنیم.

معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی به برگزاری دفاع پایان نامه های آنلاین در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا طی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اشاره کرد و بیان داشت که بخش اعظم جلسات دفاع با هماهنگی واحد انفورماتیک دانشکده به صورت مجازی برگزار شد.

همچنین کارگاههای آنلاین پیش نیاز امتحان جامع (ارزیابی دانشجو، کارگاه طرح درس و روش تحقیق) در تاریخهای  ۲۵ الی ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ برای دانشجویان دکترا به صورت آنلاین برگزار شد.
 
دکتر فرهودی در ادامه با بیان اینکه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ (براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه) در خصوص دروس تئوری همچنان به صورت مجازی برگزار می شود، اظهار داشت:

حداقل یک سوم تمامی دروس تئوری در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از طریق سامانه تعاملی آنلاین (Adobe connect) برگزار می شود. البته همانند ترم گذشته امکان استفاده از سامانه نوید در خصوص بارگذاری منابع درسی اساتید محترم (و لینک کلاس های آنلاین) و تکالیف دانشجویان وجود دارد.

دکتر فرهودی در مورد برگزاری کلاس های دروس عملی بیان داشت: مقرر شده است که دروس عملی به صورت تهیه فیلم (با همکاری واحد روابط عمومی دانشکده) در آزمایشگاه ها انجام شده و در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا حتی الامکان از حضور دانشجویان در دانشکده و خوابگاه ها جلوگیری شود. در خصوص دروس کارآموزی نیز سعی بر این است که دانشجویان به مراکز کارآموزی نزدیک محل زندگی خود از طریق واحد آموزش دانشکده معرفی شوند.

معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی گفت: در خصوص برگزاری دفاع پایان نامه ها  پیشنهاد شده بخش اعظم جلسات دفاع به صورت آنلاین (و با بهره گیری از تالار جلسات آنلاین سایت انستیتو) برگزار شود.

دکتر فرهودی در ادامه درباره انتخاب واحد دانشجویان که از ۱۰ شهریور آغاز شد و تا ۱۵ شهریور ادامه داشت، تصریح کرد: با توجه به نیاز به بروزسانی سامانه نوید و سامانه تعاملی (آنلاین)، امکان بهره برداری از سیستم آموزشی مجازی از ۱۸ شهریور میسر گردید. کلاسهای آنلاین نیز از ۲۳ شهریور قابل بهره برداری می باشند.

وی افزود در ترم جاری با همکاری واحد انفورماتیک دانشکده “تیم آموزش مجازی” را تشکیل دادیم تا یاری خداوند بتوانیم مشکلات مربوط به آموزش مجازی را که به دلایل شرایط فعلی کشور ناگزیر به پذیرفتن آن هستیم به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha