آسم ریوی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در سطح جهان است. معمولا این بیماران با علائم بالینی خس‌خس سینه، سرفه و تنگی‌نفس برای درمان به كلینیك‌ها مراجعه می‌كنند.

لیزردرمانی؛ مؤثر در بهبود علائم مبتلایان به آسم ریوی

سلامت نیوز -*دکتر آریستا شجاع الدین: آسم ریوی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در سطح جهان است. معمولا این بیماران با علائم بالینی خس‌خس سینه، سرفه و تنگی‌نفس برای درمان به كلینیك‌ها مراجعه می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان به بیماری آسم مبتلا هستند و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی جهانی بسیاری دارد. درمان قطعی برای این بیماری التهابی كه راه‌های تنفسی و ریه‌ها را درگیر می‌كند، وجود ندارد و راهكارهای درمانی موجب كنترل این بیماری است. درمان‌های دارویی در آسم ریوی شامل گشادكننده‌های برونش، كورتیكواستروئیدها و آنتی‌بیوتیك‌هاست.

لیزردرمانی كم‌توان به‌عنوان درمان پزشكی مكمل در بیماری‌های التهابی ریه به‌كار می‌رود و جزو روش‌های درمانی غیردارویی در این بیماری است. این روش درمانی بی‌خطر بوده و به‌دلیل خواص ضدالتهابی نور لیزر، در برطرف‌كردن التهاب راه‌های هوایی و ریه‌ها مؤثر است. با تابش میزان مؤثر از نور لیزر، بهبود عملكرد سیستم ایمنی و برطرف‌شدن فاكتورهای التهابی در راه‌های هوایی و ریه را در این بیماران خواهیم داشت.

طول موج و سایر مشخصات نور لیزر تابش داده‌شده توسط پزشك لیزرتراپیست در میزان پاسخ‌دهی درمانی مؤثر است و در پنجره درمانی طیف نوری قرار دارد. لیزرهای درمانی موجب بهبود التهاب، بهبود عملكرد و ساختار ریه می‌شود. بهبود علائم بالینی آسم پس از لیزردرمانی چشمگیر است. لیزردرمانی موجب كاهش تعداد حملات آسم در بیمار و كاهش شدت این حملات خواهد شد.

لیزردرمانگر از طول موج‌های مختلف و میزان تابش متفاوتی از نور لیزر در درمان این بیماران استفاده می‌كند‌. این روش كمك‌درمانی، موجب بهبود كیفیت زندگی در بیماران آسم بوده و پس از جلسات درمانی لیزری ظرفیت ریوی این بیماران افزایش می‌یابد و بهبود در تبادل گاز در ریه را خواهیم داشت.

كما این‌كه تست عملكرد ریوی (اسپیرومتری) بیماران با آسم ریوی پس از ده جلسه لیزردرمانی تغییرات درمانی نشان می‌دهد.نحوه تابش لیزرهای درمانی در بیماری آسم به‌صورت غیرتهاجمی و از سطح پوست ناحیه ریه‌ها خواهد بود. ناگفته نماند لیزرتراپی كم‌توان در بیماری آسم جزو روش‌های درمانی نوین، مؤثر، بدون عارضه و مقرون به صرفه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لایق یوسفی ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    آدرس دکتر لیزر ریه کجاست دقیقا من خیلی وقته دنبالش میگردم