معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: براساس هماهنگی و توافق های صورت گرفته بین مددكاری بیمارستان ها با سازمان بهزیستی، بیماران بی خانمان پس از ترخیص از بیمارستان ها زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند.
 
حسن امامی رضوی در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر در بین این بیماران ،افراد معتاد وجود داشته باشند، ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش خواهد كرد كه منابع نگهداری آنان را تامین كند.
وی تاكید كرد، اگر این بیماران اعتیاد نداشته باشند، سازمان بهزیستی منابعی را برای مراقبت از آنان در نظر خواهد گرفت.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان كرد، البته همه این افراد، افرادی نیستند كه نیاز به نگهداری و مراقبت شبانه روزی داشته باشند، برخی از آنان در روز به كار اشتغال دارند و شب ها در گرمخانه شهرداری ها نگهداری می شوند.
رضوی گفت: پس از بحث مراقبت و درمان بیماری های غیراعتیادی و نیز اعتیادی، مساله اصلی ایجاد اشتغال و سر پناه برای افراد بی خانمان است.
وی اظهار داشت: رییس جمهور دستورات خوبی در زمینه نگهداری از افراد بی خانمان ارایه كرده اند تا محل های اقامتی و نگهداری برای آنان ایجاد شود و حتی در واگذاری مسكن مهر در اولویت قرار گیرند.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان كرد، استانداری ها در سراسر كشور موظف به انجام اقداماتی برای بازتوانی و بازگشت افراد بی خانمان به جامعه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha