سلامت نیوز : معاون محیط زیست انسانی اداره كل محیط زیست استان تهران گفت: محیط زیست نسبت به مشكل آلودگی هوا بی‌خیال نبوده و برای جلوگیری از آلودگی هوا با كارخانه‌های تولید آسفالت كه آلایندگی به همراه دارند برخورد می‌كند.

عزیز عبدل‌زاده در گفت‌وگو با درباره آلودگی هوا گفت: پدیده ریزگردها متأسفانه از سوی كشورهای همسایه به سمت ایران می‌آید و پس از آن تهران را نیز در برخی اوقات تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه درباره تأثیر فضای سبز در كاهش آلودگی هوای تهران گفت: نمی‌توانیم بگوییم كه فضای سبزی كه درحال حاضر وجود دارد كافی است. هر چند برخی شهرهای اروپا در قلب جنگل قرار گرفته اما گاهی دچار گرد و غبار می‌شوند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم كه با گسترش فضای سبز مشكل كاملاً رفع می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره كل محیط زیست استان تهران بیان كرد: برای شهری مانند تهران با این حجم از جمعیت و خودرو بدون شك فضای سبزی كه در حال حاضر وجود دارد كافی نیست. فضای سبز و درختان می توانند همچون فیلتری برای گرد و غبار در سطح شهر عمل كنند.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر فضای سبز و جنگل‌كاری برای كنترل آلودگی هوا، گفت: یك درخت می‌تواند وزن بسیار بالایی از گرد و غبار و آلاینده‌ها را جذب خود كند.

عبدل‌زاده تأكید كرد: این مشكل در سطح منطقه‌ای از سوی كشورهای درگیر با پدیده ریزگرد باید رفع شود.

وی با بیان این‌كه سازمان محیط زیست نسبت به مشكل آلودگی هوا بی‌خیال نبوده است،‌گفت: محیط زیست استان تهران نیز در این زمینه پیگیری‌های خوبی را انجام داده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره كل محیط زیست استان تهران درباره وجود معادن شن و ماسه اطراف تهران و تأثیر آن در افزایش آلودگی هوا گفت: اكثر معادن شن و ماسه اطراف شهر تهران تحت كنترل محیط زیست هستند.

وی با تأكید بر این‌كه معادن شن و ماسه باید مجهز به سیستم آب‌فشان باشند، اظهار داشت: در صورت مشاهده معادنی كه از این سیستم استفاده نمی‌كنند محیط زیست برخورد جدی خواهد كرد.

معاون محیط زیست انسانی اداره كل محیط زیست استان تهران تصریح كرد: چند روز گذشته در شهر قدس (قلعه حسن‌خان)، مأموران محیط زیست استان به صورت سرزده از كارخانه‌های آسفالت و معادن شن و ماسه بازدیدی انجام دادند.

وی گفت: مأموران با واحدهایی كه تولید آلودگی داشتند برخورد كرده كه در برخی موارد منجر به پلمب واحد مورد نظر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha