سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 29974
سلامت نیوز : گرمازدگی یكی از شایع ترین عوارض گرمی هوا است كه والدین باید علائم آن را در كودكان برای جلوگیری از تشدید گرمازدگی جدی بگیرند.
كامبیز افتخاری، متخصص كودكان و فوق تخصص گوارش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اسهال و استفراغ از مهمترین عوارض گرمازدگی در میان كودكان است كه به علت ورود یك دسته از ویروس های بیماری زا در ایام و فصول گرم به بدن از طریق آلودگی های تغذیه ای روی می دهد.
وی با اشاره به اینكه رژیم های غلط غذایی خانواده ها، قرار گرفتن كودكان در محیط های گرم و یا نور خورشید از مهمترین عوامل بروز گرمازدگی است، تأكید كرد: نباید از آب میوه هایی كه در بیرون از منزل و كنار خیابان ها بفروش می رسد به كودكان نوشاند و والدین در شسشوی میوه و سبزی حتماً از ضد عفونی كننده ها استفاده كرده و از مصرف غذاهای گرم و پركالری خوداری شود.
افتخاری، اظهار داشت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و در ایام گرم تا جای ممكن از قرارگیری طولانی كودكان در محیط های آزاد بویژه در آب و هوای تهران جلوگیری شود، به طور مداوم دست های بچه ها را با آب و صابون شستشو داد، در صورت امكان از مصرف آبمیوه ها خودداری نموده و به جای آن از خود میوه ها استفاده شود تا در طول روز آب مورد نیاز بدن تأمین شده و كودك را به نوشیدن آب فراوان تشویق كرد.
وی در خصوص رعایت بهداشت به هنگام  گردش و تفریح و جلوگیری از بروز گرمازدگی و مسمومیت های غذایی نیز تصریح كرد: به هنگام مسافرت و گردش نباید از آب بركه و یا چشمه ها برای شستشوی میوه ها و سبزیجات استفاده كرد و در صورت امكان حتماً آب چشمه را جوشاند و فقط برای شست و شو مصرف شود.
افتخاری خاطرنشان كرد: تب و گرگرفتگی، قرمزی صورت بویژه گونه ها، از علائم شایع گرمازدگی بویژه در كودكان است كه در نتیجه كاهش آب بدن و املاح آن بوجود آمده كه در صورت بی توجهی به آن موجب تشدید علائم و حتی مرگ كودك نیز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha