دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 299742

ایزوفیکس در خودرو همان صندلی کودک است که شما آن را بر روی اتومبیل خود جهت امنیت هر چه بهتر و بیشتر فرزندان کوچکتان نصب می کنید. ولی اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید و یا اینکه اصلا از این سیستم آگاهی چندانی ندارید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید در مورد این قابلیت در اتومبیل صحبت کنیم .

نکاتی برای خرید صندلی کودک در خودرو

سلامت نیوز: ایزوفیکس در خودرو همان صندلی کودک است که شما آن را بر روی اتومبیل خود جهت امنیت هر چه بهتر و بیشتر فرزندان کوچکتان نصب می کنید. ولی اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید و یا اینکه اصلا از این سیستم آگاهی چندانی ندارید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید در مورد این قابلیت در اتومبیل صحبت کنیم .

به گزارش سلامت نیوز، ایزوفیکس استانداردی جهانی برای نقاط اتصال صندلی ایمنی کودک در خودرو است. این سامانه نام‌های گوناگون دیگری نیز دارد. ایزوفیکس سازمان جهانی استانداردسازی برای استاندارد ISO 13216 است که بر روی سامانه نگهدارنده صندلی‌های ایمن برای کودکان کار می‌کند.در واقع  ایزوفیکس در خودرو همان صندلی کودک است که شما آن را بر روی اتومبیل خود جهت امنیت هر چه بهتر و بیشتر فرزندان کوچکتان نصب می کنید. ولی اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید و یا اینکه اصلا از این سیستم آگاهی چندانی ندارید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید در مورد این قابلیت در اتومبیل صحبت کنیم .

صندلی کودک (صندلی ماشین کودک) جزو ملزومات بسیار اساسی در خودروی شخصی به حساب می آید که باید در خرید آن بسیار دقت کنید، زیرا با توجه به بررسی‌های انجام شده هنگام بروز سوانح رانندگی، کودکان 70 درصد بیش از بزرگسالان درخطر آسیب خواهند بود. . استفاده از صندلی ایمنی در ماشین، آمار مرگ و میر نوزادان در حوادث رانندگی را تا 71 درصد و كودكان را تا 54 درصد كاهش میدهد، پس یکی از اصلی‌ترین وظایف صندلی خودرو، حفظ سلامت کودکان هنگام رانندگی یا بروز سوانح است.در تابستان 1397 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرایی شدن قانون الزام به استفاده از صندلی کودک در خودروها خبر داد و یک سال بعد این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تایید و برای اجرا ابلاغ شد.

این اتفاق در حالی رخ داده که سازمان جهانی بهداشت سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ را به عنوان دهه اقدام برای ایمنی، نامگذاری کرده است.حال با توجه به الزام قانون به استفاده از صندلی کودکان در خودرو و همچنین اهمیت بالای امنیت کودکان، در سلامت نیوز به بررسی انواع این صندلی ها میپردازیم. صندلی های کودکان به 5 گروه تقسیم میشود که میبایست بر اساس سن فرزندان خود آن را انتخاب کنید.

گروه (۰) مناسب نوزاد : از زمان تولد تا وقتی‌که کودک به وزن ۱۰ کیلوگرم برسد
گروه (۰+) مناسب از زمان تولد تا وزن ۱۳ کیلوگرمی کودک 
گروه ۱ مناسب برای کودکان با وزن ۹ تا ۱۷ کیلوگرم
گروه ۲ ایدئال برای کودکانی با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم
گروه ۳ برای کودکانی با وزن ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم مناسب است

این موضوع بسیار مهم را در نظر داشته باشید، ازآنجاکه تا ۹ ماهگی سلامت کودک از ناحیه‌ی سر و گردن او مهم است، بهتر است از صندلی گروه (۰) استفاده شود.انواع صندلی کودکان را نیز در بازار و با توجه به کاربردهای آن میتوان به صورت زیر جستجو کرد :

صندلی‌های نوزاد:

این صندلی برای ۶ تا ۹ ماهگی طراحی‌شده است، این نوع، قابل جدا شدن و حمل است، یعنی شما می‌توانید درحالی‌که کودکتان خواب است، بدون بیدار کردن، او را از ماشین بیرون بیاورید.

صندلی‌های خردسال:

برای کودکان از ۶ ماهگی تا ۴ سالگی یا وزن ۱۸٫۵ کیلوگرم مناسب است.

صندلی‌های تقویتی:

این نوع صندلی ویژه کودکانی است که بیش‌ازحد بزرگ هستند، اما هنوز زود است که روی صندلی ماشین بنشینند، این نوع صندلی علاوه بر ایمنی و حفاظت بیشتر، افزایش ارتفاع هم پیدا می‌کند. این نوع صندلی برای سن ۴ تا ۸ سالگی طراحی‌شده است.

صندلی‌های قابل تنظیم:

این صندلی شامل دو نوع می‌شود؛ نوعی که صندلی نوزاد و خردسال را ترکیب می‌کند و مدلی که صندلی خردسال و صندلی تقویتی را باهم ترکیب می‌کند.نکات قابل توجه هنگام خرید صندلی خودرو کودک و نوزادصندلی استاندارد باهدف ایمنی بیشتر، باید قابل اتصال به بدنه‌ی سخت و فلزی صندلی اتومبیل باشد.کمربند صندلی کودک، علاوه بر ایمنی ویژه، باید از جنسی نرم باشد تا بدن کودک را اذیت نکند و هنگام ترمز، به او آسیب نرساند.به‌منظور طول عمر بیشتر، از صندلی اتومبیل کودکی استفاده کنید که دوام و استحکام داشته باشد.صندلی کودک باید روکش قابل شست‌وشو داشته باشد تا علاوه بر تمیزی، سلامت کودک را نیز تأمین نماید.سعی کنید همواره از صندلی نو استفاده کنید، مگر این‌که از کارکرد و سوابق صندلی دست‌دوم و استفاده‌کنندگان از آن مطلع باشید.صندلی خودرو کودک نه‌تنها باید راحت باشد بلکه تمیز کردن، نصب کردن و مطالعه و فهم دفترچه راهنمای آن باید آسان انجام شود.کمربند استاندارد صندلی کودک باید پنج نقطه‌ی اتصال داشته باشد، که دو تا روی شانه‌های کودک، دو تا کنار پاها و دیگری بین پاها قرار می‌گیرد، قفل صندلی باید به گونه ای باشد که کودک نتواند به‌راحتی آن را باز کند.اندازه‌ی صندلی تهیه‌شده باید متناسب با فضای خودروی شما باشد، صندلی بزرگ هم برای سلامت کودک مناسب نیست و هم شما را مجبور می‌کند صندلی خودروی‌تان را جابه جا کنید.

کودک باید صاف و مستقیم روی صندلی بنشیند و شما کمربند ببندید، اگر کودک ناچار است متمایل در صندلی بنشیند، لازم است صندلی بزرگ‌تری تهیه کنید..بعضی از صندلی‌ها دارای فوم‌های جذب انرژی و وسایل محافظت‌کننده هستند که هنگام بروز حادثه سر و سینه‌ی کودک را محافظت می‌کنند.با توجه به رشد مستمر کودکان، بهتر است صندلی‌هایی خریداری کنید که قابل تنظیم باشند.بعد از یک تصادف، صندلی اتومبیل کودک را تعویض کنید، زیرا احتمال دارد آسیب‌دیده باشد و شما نتوانید آن را مشاهده کنید.سیستم ایزوفیکس یا لچ یک سیستم استاندارد جهانی است، طبق آن در صندلی بعضی خودروها، قلاب‌هایی تعبیه‌شده است که شما می‌توانید صندلی کودک را در محل مناسب و استاندارد، روی صندلی عقب خودرو نصب کنید.بهترین مکان برای قرار دادن صندلی کودک، صندلی عقب اتومبیل است، مگر این‌که ماشین شما مجهز به کیسه هوا نباشد، در این صورت می‌توانید کودک را در صندلی جلو قرار دهید چرا که هنگام تصادف، ممکن است کیسه هوا باعث خفگی کودک شود.قبل از حرکت از اتصال کامل و صحیح صندلی کودک به ماشین مطمئن شوید.با سلامت نیوز همراه باشید تا انواع مدل صندلی خودرو کودک و نوزاد باکیفیت و قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم. همه این صندلی ها دارای کیفیت عالی و قیمت مناسب هستند.

صندلی خودرو دلیجان مدل Elite Plus

صندلی‌خودرو کودک وسیله‌ای است‌که از‌سوی متخصصان برای افزایش امنیت کودک در خودرو پیشنهاد‌شده‌است. این پیشنهاد به‌قدری با اهمیت است‌که بسیاری ‌از کشورها استفاده‌از صندلی خودرو ‌را اجباری کرده‌اند. صندلی‌ خودرو دلیجان مدل «Elite Plus»، دارای کمربند ‌ایمنی پنج ‌نقطه‌ای است. این ‌صندلی دارای گارد ‌محافظ جلو جهت ایمنی بیشتر بوده و دارای گارد قابل‌ تنظیم و فیکس‌شدن در سه ‌حالت مختلف است.

صندلی خودرو بیبی لند

صندلی خودرو بیبی لند یک محصول خوب و کاربردی با قیمت ویژه برای کودکان 1 تا 12 سال بوده و  استفاده وزنی پیشنهادی تولید کننده این محصول 9 تا 36 کیلوگرم می باشد. این محصول دارای طراحی به روز و جای نشستن بزرگ و قابلیت هایی خاص است. 

صندلی خودرو کودک ایون فلو مدل Safemax 

برای حفظ آرامش خانواده، هیچ‌چیز از فراهم کردن احساس امنیت فرزندان در کنار پدر و مادر مهم‌تر نیست. ایجاد و تقویت این حس امنیت یک‌شبه به دست نمی‌آید، صندلی خودرو کودک ایون فلو مدل Safemax ، دارای کمربند ‌ایمنی پنج ‌نقطه‌ای است. این ‌صندلی دارای گارد قابل‌ تنظیم و امکان فیکس‌شدن در سه ‌حالت مختلف است.

صندلی خودرو کودک براوو : 

این صندلی با  وزن 10 کیلوگرم مناسب نوزادان از بدو تولد و ظرفیت وزنی 18 کیلوگرم است،قابلیت شستشو و محل قرارگیری سر و تنظیم در سه زاویه از امکانات این صندلی است.

از انواع مدل صندلی های خارجی میتوان به برندهای  چلینو مدل 360 اشاره کرد که قابلیت چرخش 360 درجه ای دارد ، کار را برای جابه جایی کودک آسان کرده است  و برای برداشتن کودک نیازی به خم شدن در خودرو ندارید !

همچنین برند های بلن هاگ،جیکل،بلن،نووا،بریتکس،کیکابو و لورنزو از دیگر مدل های صندلی کودک است که با اندکی تحقیق به آسانی میتوانید از مراکز خرید شهر خود و یا فروشگاههای اینترنتی تهیه نمایید.


در این مقاله زیست بوم سلامت سعی کردیم تا با انواع صندلی کودکان آشنا شویم،البته تنوع برند این صندلی ها بسیار است،اما به شما توصیه میکنیم تا با تهیه یکی از این صندلی ها  گامی در امنیت فرزند دلبند خود بردارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha